سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد نهج‎البلاغه در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان از راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد نهج‎البلاغه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسن زمانیان در همایش ملی سیره علوی که در محل دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: برای پایان دادن به آلام و درد جوامع بشری و جلوگیری از تبعیض، بی‎عدالتی، کشتار و چپاول، سیره علوی مقیاسی بی‎نظیر است.
وی با بیان اینکه امروز دنیا بیشتر از هر زمانی تشنه سیره و معارف علوی است. افزود: در سیره علوی تلاش کنیم این اقیانوس بیکران را بشکافیم و نسخه‎های شفابخشی را در اختیار جامعه بشری قرار دهیم.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در این راستا مقطع کارشناسی ارشد نهج‎البلاغه را در این دانشگاه راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: هدف از راه‎اندازی این رشته بازشناسی معارف علوی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‎آوری وصایا و سفارشات امام علی(ع) به حکّام برای ما مدیران راه‎گشاست، اظهار کرد: معیارها و الهامات رهبری در فرونشاندن فتنه 88، شبیه تدابیر امام علی(ع) در جنگ صفین بوده است.

دکتر زمانیان خاطر نشان کرد: باید هر چه بیشتر در مباحث سیره علوی ورود پیدا کنیم و با برگزاری همایش‎هایی از این دست، بیشتر و روزبه‌روز بر غنای علمی آن‌ها بیفزاییم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 9 هزار دانشجو در 7 دانشکده و 4 واحد اقماری دانشگاه لرستان و 157 رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.