سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

عملکرد بانکهای خوزستان به رئیس جمهور گزارش می شود

استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد نامطلوب بانکها در استان گفت: اوایل هفته آینده در نشستی با رئیس جمهور مشکلات استان و عملکرد بانکها بررسی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: باتوجه به وضعیت منابع مالی استان و گردش مالی مطلوب در خوزستان، مقوله اشتغال باید به نحو شایسته تری افزایش یابد.

حجازی با بیان اینکه اشتغال مهمترین مسئله کشور و حتی از مسکن نیز واجب تر است، گفت: مشاغل خانگی از طرحهای خوبی است که در این راستا در کشور اجرایی شده و اثرات مطلوبی داشته است.

وی تصریح کرد: در حالیکه در کشور تا کنون 38 هزار پرونده از محل اعتبارات سال 91 تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند، اما روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری در استان خوزستان به واسطه عملکرد نامطلوب بانکها نامناسب است.

دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با انتقاد از عملکرد بانکهاو وضعیت نامطلوب پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک های استان خوزستان گفت: در این بخش براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز، استان 31 کشور هستیم.

 وی افزود: همچنین استان خوزستان در اعطای تسهیلات نسبت به تعهد بانکها رتبه 25 کشوری را دارد.

حجازی تصریح کرد: در حالیکه قوانین، دستورالعمل ها و منابع بانکی در تمام کشور یکسان است، کسب این رتبه برای استان جای سوال دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری گفت: مسئولان استانی و به ویژه بانکهای عامل پرداخت تسهیلات باید اشتغال خانگی را جدی بگیرند و نسبت به پرداخت تسهیلات روند بهتری را سپری کنند.

وی با اظهار نارضایتی از فعالیت بانکها در بخش های مختلف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و مشاغل خانگی گفت: این در حالی است که استان خوزستان تنها استانی بوده که روسای بانکها صورتجلسه پرداخت تسهیلات را امضاء کردند.

حجازی با تاکید بر جوابگو بودن بانکها اظهار کرد: متاسفانه بعضی از روسای بانک ‌ها که درد مردم و تولید کننده ها را درک نمی کنند، نه تنها در جلسات حاضر نمی ‌شوند بلکه تلفن همراه خود را نیز خاموش می‌ کنند.

وی از برگزاری جلسه ای در این راستا و بررسی دیگر مشکلات استان با رئیس جمهور خبر داد و گفت: این جلسه اوائل هفته آینده برگزار می شود و از مهمترین مسائلی که در این نشست مطرح می شود، عملکرد بانکهای استان خوزستان خواهد بود.

استاندار خوزستان بر ضرورت رفع موانع ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: در بخش مشاغل خانگی بانکها تا پایان سال باید حداکثر منابع را جذب و به متقاضیان تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند.

وی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف پرونده های مشکل دار در بانکها تاکید کرد و گفت: با توجه به پایان سال و شب عید فعالیت بانکها به گونه ای باشد که احساس بدهکاری و نگرانی برای خانواده ها به وجود نیاید./س

برچسب ها: گزارش ، عملکرد ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.