سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

در نوروز کجاي ايران را بگرديم؟(324)

موزه تاریخ طبیعی همدان گران بهاترین سرمایه ملی دانش پژوهان ایام نوروز پذیرای گردشگران و پژوهشگران است.


مسئول موزه تاریخ طبیعی همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت : این موزه ، مجموعه‌ای کم‌نظیر از نمونه انواع گونه‌های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره خاکی است که تماشای آن ذهن هربیننده‌ای را به گذشته و حال ، اعماق آب‌ها و فراز خاک‌ها می‌کشاند.
جعفر محمد علیزاده گفت: در لابه‌لای این مجموعه اعجاب‌انگیز که هم‌اینک به عنوان یکی از گرا‌بهاترین سرمایه‌های ملی و بستری برای مطالعات دانش پژوهان و اهل تحقیق شناخته شده‌است ، هزاران نمونه زنده سنگواره و تاکسی درمی شده از گونه‌های گیاهی ، پستانداران ، پرندگان ، خزندگان ، حشرات و آبزیان به شیوه‌های مدرن و علمی نگهداری می‌شود.
وی با بیان اینکه از موزه تاریخ طبیعی همدان روزانه حدود ‪300‬ نفرازدوست داران مظاهر طبیعت وحشی ، اهل تحقیق و پژوهشگران از سراسر ایران دیدن می‌کنند افزود: این موزه هم‌اینک در چند تالار مجهز و آراسته به وسعت 2هزار مترمربع به چند فضای مناسب برای مطالعه، سالن سخنرانی و کتابخانه تخصصی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا مجهز است.
بنیان موزه تاریخ طبیعی در همدان سال ‪ ۱۳۵۱‬به همت چند تن از دبیران دبیرستان و اساتید دانشگاه در سالن کوچک و محدود در گوشه‌ای از دبیرستان موسوم به پهلوی آن زمان گذاشته شده‌است.
موزه تاریخ طبیعی همدان در دانشگاه کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا، در انتهای چهارباغ آزادگان در شهر همدان، واقع است./س
برچسب ها: موزه ، همدان ، سرمایه ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.