سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران خبر داد:

راهکار تازه مدیران شهری برای کمک به افراد آسیب دیده

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از رویکرد تازه این سازمان برای بازگشت افراد آسیب دیده به جامعه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران،دکتر رضا جهانگیری فر در بازدید از پروژه نمایش درمانی سامانسرای لویزان با بیان این مطلب افزود:  استفاده از ابزار های تاثیر گذار برای کمک به بازگشت افراد آسیب دیده ،ایجاد هویت و بازگرداندن عزت نفس به آنها رویکرد تازه ای است که مدت ها است که  در دستور کار قرارگرفته است.
 
وی با اشاره به نقش هنر و استفاده از این ابزار در کمک به افراد آسیب دیده هم تصریح کرد: از نقش هنر نباید غافل بود چون این ابزار تعیین کننده است. انسان وقتی به هنری توانا و مسلح شود در واقع احساس شخصیت مضاعف و هویت تازه می کند و به عبارتی عزت نفس او افزایش می یابد.
 
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران ادامه  داد: ما هم سعی کردیم از این ابزار برای کمک به مددجویان مراکز حمایتی شهرداری استفاده کنیم. پس در گام اول ، پروژه نمایش درمانی را در سامانسرای لویزان اجرایی کردیم.
 
وی دلیل انتخاب این مرکز به عنوان مرکز پایلوت آموزشی را حضور زنان آسیب دیده و تمایل بیشتر آنها به هنرهای نمایشی خواند و افزود : خوشبختانه با توجه به زمان کم اجرایی شدن این طرح در سامانسری لویزان، بازخورد قابل توجهی داشته است به طوری که تعداد قابل توجهی از این زنان آسیب دیده  توانستند کار نمایشی را به خوبی بیاموزند.
 
جهانگیری فر اظهار امیدواری کرد: امیدواریم تا قبل از سال جدید و در یکی از برنامه های رسمی شهرداری،این گروه به صحنه بروند .
 
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران درباره حفظ این گروه نیز اظهار کرد: قطعا رویکرد ما ،متلاشی نشدن و حفظ این گروه است .خوشبختانه برنامه ریزی هایی انجام شده تا از این گروه در مناسبت های مختلف و برنامه هایی که شهرداری مجری آنهاست مثل جشنواره ها،برنامه های مناسبتی و ... استفاده شود تا هم این فعالیت ممر درآمدی برای آنها باشد  و هم زمینه را برای بازگشت آنها به جامعه فراهم کند.
 
وی به ابزار تشویقی برای این گروه نیز اشاره کرد و افزود: مهمترین ابزار،همراهی و همکاری سازمان با آنهاست تا زمانی که بتوانند به طور مستقل روی پای خود بایستند و یا جذب سایر گروه های هنری در جامعه شوند.
 
جهانگیری فر تصریح کرد: مطالبه این گروه از شهرداری در باره فراهم شدن بسترهای بیشتر و امکانات بهتر ؛ امیدواری را در آنها افزایش داده که این مهم نشاندهنده آینده روشن تری برای آنها و فعالیت های سازمان رفاه است./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.