سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر آمريکايي:

سيا سازماني تروريستي که معمار "هواپيماهاي قاتل" برازنده رياست آن است

يک تحليلگر مقيم نيويورک در گفتگو با شبکه خبري پرس تي وي، با اشاره به انتصاب جان برنان به رياست سيا، گفت: سيا سازماني تروريستي است و برنان که معمار حملات هواپيماهاي بدون سرنشين است، کاملا مناسب اين سمت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از "پرس تي وي"؛ پنج شنبه هفته گذشته نمايندگان سنا با 63 راي موافق در برابر 34 راي مخالف، انتصاب جان برنان را به عنوان مدير سرويس جاسوسي آمريکا (سيا) تائيد کردند.

اين در حاليست که از برنان به عنوان معمار عمليات هاي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا نام برده مي شود، حملاتي که طي آن هزاران فرد بيگناه کشته مي شوند.

کالب مائوپين از مرکز اقدام بين المللي در نيويورک، در گفتگو با شبکه خبري پرس تي وي، موضوع انتصاب جان برنان به رياست سيا را مورد بررسي قرار داده است.

اين تحليلگر مسائل سياسي معتقد است؛ انتصاب برنان (که خود معمار عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين است) به عنوان مدير سيا تعجب آور نيست، زيرا اين ارگان خود يک "سازمان تروريستي" است.

وي مي گويد؛ سيا سازماني تروريستي است که در خدمت انحصار طلبان وال استريت است، بنابراين تعجبي ندارد که جان برنان که با سياست عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين که منجر به کشته شدن هزاران انسان بيگناه شد، به نوعي سيا را مهندسي کرد بر صدر سازمان سيا گمارده شود، زيرا سيا سازماني تروريستي است که در خدمت وال استريت قرار دارد و جناياتي را عليه بشريت انجام مي دهد.

آنچه مي خوانيد متن مصاحبه مائوپين با شبکه خبري پرس تي وي است:
پرس تي وي_ آقاي کالب مائوپين نظر شما در مورد انتصاب جان برنان به عنوان مدير سيا چيست؟

مائوپين: خوب، در مورد سياست هاي جان برنان و علاقه وافر او به ترور مردم چيز جديدي وجود ندارد. سيا سازماني تروريستي است که به نفع انحصارطلبان وال استريت عمل مي کند.

اين سازمان مدت کوتاهي پس از جنگ جهاني دوم تشکيل شد و برخي از سياست هاي اوليه آن ايجاد بي ثباتي و هرج و مرج در ايتاليا بود، زماني که به نظر مي رسيد نيروهاي ضد آمريکايي ممکن است پيروز انتخابات شوند.

سيا، دولت سالوادور آلنده، دولت منتخب مردم در شيلي را ساقط کرد و آلنده را ترور کرد و در فرآيند سرنگوني دولت او، 20 هزار نفر را کشت.

در سراسر جهان، هر جايي که مردم خواهان عدالت باشند و براي اهدافي مانند صلح، شغل، دمکراسي و برابري مبارزه کنند، سيا وارد ميدان مي شود تا از منافع وال استريت دفاع کندف دست به قتل و ترور بزند و هرج و مرج کرده و جناياتي را مرتکب شود.

بنابراين، جاي تعجب ندارد که جان برنان که به نوعي سيا را سياست هواپيماهاي بدون سرنشين مهندسي کرد، به رياست سيا رسيده. تعجب آور نيست که او به مسند سيا گماشته شده، زيرا سيا سازماني تروريستي است که در خدمت وال استريت است و جناياتي را عليه بشريت مرتکب مي شود، واقعا اين تمام ماهيت سيا است.

پرس تي وي_ اين برنامه ترور با هواپيماهاي بدون سرنشين قرار است بيشتر به صورت داخلي، عليه خود آمريکائيان انجام شود، اين طور نيست؟

در مورد اين برنامه براي ما بيشتر بگوييد، اگرچه دولت آمريکا خيلي علاقه اي به توضيح بيشتر در مورد آن ندارد.

مائوپين_ خيلي جالب است که از هواپيماهاي بدون سرنشين به صورت داخلي استفاده شده است. ايالت هاي بسياري هستند که گشت ها و نظارت هاي پهپاد در آنها وجود دارد و اين بخشي از سرکوب در ايالات متحده است. 

هواپيماهاي بدون سرنشين جهت نظارت (جاسوسي) براي حمله به جنبش هاي سياسي استفاده شده اند.

و سيا که رسما قرار بوده است خارج از آمريکا عمليات انجام دهد، سابقه عمليات در ايالات متحده را نيز دارد. پرونده هاي منتشر شده نشان مي دهد که سيا عمليات و اقداماتي را عليه جنبش هاي ضد جنگ در دهه 1960 و عليه کار سازمان يافته صورت داده است.

سيا بازوي وال استريت است. اکنون سياست ها توسط وال استريت و بانکداران تهيه و تنظيم مي شود. آنها هستند که سياست ها را تعيين مي کنند، به همين دليل است که هرجاي دنيا دولتي براي مردم خود به پا مي خيزند و با خواست بانکداران و شرکت هاي بزرگ مخالفت مي کنند، ناگهان سيا وارد عمل مي شود و آن دولت را متزلزل و ترور مي کند.

چند بار سيا براي کشتن فيدل کاسترو تلاش کرد؟بيش از 300 بار. اين قابل قبول نيست. اين ماهيت است. سيا چه گوارا و همه کساني را که در سراسر دنيا چه گوارا را دوست دارند، به قتل رساند.

شما مي دانيد، چه در آسيا، چه آمريکاي لاتين همه جا مردم به چه گوارا به عنوان نماد مبارزه براي برابري و هر آنچه که وال استريت و بانکداران با آن مقابله کرده اند، احترام مي گذارند.

سيا جنايات بسيار زشتي را عليه بشريت مرتکب شده است.

در همه جاي دنيا، چه آسيا، چه آمريکاي لاتين، در همه جاي جهان، سيا مردم را به قتل رسانده و اين نشان دهنده ذات وال استريت است.
در اروپاي شرقي سيا براي سرنگون کردن دولت هايي که ايالات متحده را به چالش مي کشيدند، انواع انقلاب هاي رنگي را به راه انداخت.
نتيجه چه شد؟ آيا وضع مردم اروپاي شرقي بهتر شده است؟ نه. قاچاق جنسي، اعتياد، فقر و بيکاري افزايش يافته است.اين نتيجه مداخله سيا در سراسر جهان است. در هيچ جا آنها تاکنون صلح و ثبات را به ارمغان نياورده اند.

آنها همه جا هرج و مرج به راه انداخته اند و به همين دليل است که ما بايد در مقابل آنها بايستيم، به همين دليل است که مردم دنيا از سيا متنفرند و کساني را که آنها (سيا) به قتل مي رسانند، تحسين مي کنند (افرادي مانند چه‌گوارا را).

پرس تي وي_ آيا شما براي آقاي جورج لمبراکيس (ديپلمات سابق آمريکا که معتقد است آمريکا از پهپاد استفاده نمي کند) پاسخي داريد؟
مائوپين_ البته_ او اين دوگانگي غلط را مطرح مي کند که آمريکا از بمب استفاده مي کند، نه پهپاد. چه بمب باشد چه هواپيماي بدون سرنشين، من مي گويم مردم خاورميانه حق دارند کشوهاي خود را بدون مداخله واشنگتن و وال استريت اداره کنند و اگر آنها براي کشور خود و حق حاکميت ملي و استقلال مبارزه مي کنند، آمريکا بايد بيرون بنشيند.

و او (لمبراکيس) مي  گويد؛ وال استريت ايالات متحده را اداره نمي کند. من با اين حرف مخالفم. مردم آمريکا خواهان جنگ ديگري در سوريه نيستند، آنها از مردم ايران متنفر نيستند.

در سرتاسر اين کشور بيکاري و رنج و درد وجود دارد، با اين وجود براي گروه هايي مانند سيا پول بيشتر و بيشتر وجود دارد. براي چيزهايي مانند برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين که منجر به کشته شدن مردم و خشونت ها مي شود، پول وجود دارد.
مردم اين کشور (آمريکا) واقعا نگران وضعيت اقتصادي هستند. اين وال استريت است که خواهان جنگ است. اين وال استريت است که هرج و مرج مي خواهد. اين چيزي است که در جريان است.

با اين وضع لمبراکيس از اين صحبت مي کند که سيا مانع سلطه کمونيست ها بر اروپا شد. دليل پيروزي کمونيست ها در انتخابات ايتاليا اين بود که آنها مبارزان ضد فاشيست بودند، در حاليکه بانکداران آمريکايي با موسيليني و هيتلر کار تجاري مي کردند، کمونيست هاي ايتاليا مقاومت مي کردند و عموم مردم ايتاليا آنها را تحسين مي کردند و سيا وارد ميدان شد تا مانع دمکراسي شود، زيرا مردم ايتاليا مي خواستند کمونيست ها را براي دولت خود انتخاب کنند.

همچنين؛ او از پروپاگاندا صحبت مي کند. پروپاگاندا اين است که آمريکا به دمکراسي و آزادي عشق مي ورزد. هرگاه مردم مي خواهند به دولتي راي دهند که آمريکا آن را تائيد نمي کند، ناگهان همه صحبت ها در مورد دمکراسي به کنار مي رود. سيا قطعا در آنچه که در ونزوئلا اتفاق افتاد، يعني کودتا علي هوگو چاوز (رئيس جمهور منتخب مردم) دست داشت، هرجا که دمکراسي در خدمت يک درصد نباشد، در خدمت وال استريت و سيا نباشند، نيروهاي مسلح آنجا حاضر مي شوند تا ميل و خواسته آنها (سيا و وال استريت) را اجرا کنند.

اين تمام ماهيت سيا است. سيا بال مسلح دولت سرمايه داري ايالات متحده است که در خدمت وال استريت است، اين کاملا شفاف و ساده است.

همچنين؛ لمبراسيک از ساواک صحبت کرد. سازمان ساواک که به شاه خدمت مي کرد، توسط سيا آموزش ديده و حمايت مي شد. در حقيقت در جريان انقلاب اسلامي ايران، دانشجويان بسياري در آمريکا بودند که عليه شاه تظاهرات مي کردند، آنها کيسه هايي را بر سر خود مي گذاشتند از ترس آن که مبادا سيا عکس آنها را بگيرد و به ايران بفرستد و خانواده آنها توسط ساواک شکنجه شوند.

بنابراين، سيا را از آنچه که ساواک انجام داد، جدا نکنيد. سيا سازماني جنايتکار است. جنايات آن براي مردم جهان شناخته شده است و همانطور که گفتم، مردم جهان کساني را که عليه امپرياليسم مبارزه مي کنند، تحسين مي کنند. اين سياست استفاده از پهپادها سياستي سبعانه است که به وال استريت خدمت مي کند.

در پاسخ به لمبراکيس بايد بگويم؛ قطعا وال استريت ايالات متحده را اداره مي کند. بانکها و شرکت هاي بزرگ احزاب جمهوريخواه و دمکرات را اداره مي کنند و اين براي هر کسي که کمي تحقيق مي کند، روشن است.

من مخالف اقداماتي هستم که اين دولت در سرتاسر جهان انجام مي دهد، من مخالف سياست کشتار هستم.

و البته لمبراکيس يک مطلب را گفت که من با آن موافقم، اينکه ميليون ها آمريکايي وجود دارند که با اين سياست ها مخالفند.

اين سياست ها براي اين اجرا مي شوند که در خدمت وال استريت باشند، به همين دليل است که ميليون ها نفر در آمريکا از دولت متنفرند. به همين دليل است که تظاهرات و اعتراضات گسترده مانند جنبش وال استريت وجود دارد و اين قطعا درست است. آنها بايد در کنار مردم دنيا عليه وال استريت و بانکداران بايستند و براي صلح، اشتغال، دمکراسي و برابري و هر آنچه که سيا تلاش دارد از مردم سراسر جهان سلب کنند، مبارزه کنند.

برچسب ها: سیا ، سازمان ، تروریستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.