سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ارتقای دانش ضامن حفظ و توسعه منابع طبیعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ما موظف به حفظ منابع طبیعی هستیم زیرا ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی تنها با حفظ منابع آب و خاک ممکن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با بیان اینکه لازم است ارتقای کمی و کیفی تولید با حفظ و نگهداری از منابع آب و خاک همراه باشد تا به این منابع ضرری وارد نشود و بتوانیم آن را برای نسلهای آینده نیز حفظ کنیم یادآور شد: به دنبال توسعه پایدار در کشاورزی هستیم و این امر کمک می کند تا نسلهای آینده هم بتوانند از آنچه امروز در دست ما است، بهره مند شوند و از آنها محروم نشوند.

محمدیان با اشاره به اینکه از بین رفتن منابع آب و خاک، توسعه پایدار را با مشکل مواجه می سازد افزود: هر نسلی باید بتواند از منابع طبیعی استفاده کند و این منابع تنها مختص نسل ما نیست و استفاده از آن باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش خدمتگزاران مردم در سازمان جهادکشاورزی در زمینه حفظ و گسترش عرصه های طبیعی از لحاظ غنای گیاهی و توجه کامل به احیاء و حفظ آبخیزهای طبیعی گفت : علاوه بر تلاشهای شبانه روزی در روند احیا و حفظ ، توجه بیشتر به آموزشهای لازم در دو محور آموزش بهره برداران و آموزش مردم بیش از پیش گسترش یافته و بیش از 15هزار بهره بردار ، آموزشهای لازم را در این خصوص فرا گرفته اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان وسعت جنگلهای استان را 188 هزار و 75 هکتار و همچنین وسعت مراتع استان را 2 میلیون و 473 هزار و 441 هکتار اعلام کرده و افزود: حفاظت از طبیعت ، پیروی از شریعت اسلام محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه قوانین بسیاری برای حفظ حقوق عمومی و همگانی در مورد منابع طبیعی و محیط زیست وضع شده است افزود: ارتقای دانش و همراهی عمومی ضامن حفظ و توسعه منابع طبیعی می باشد./س

برچسب ها: ارتقای ، دانش ، ضامن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.