سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ارزش صادراتی محصولات ارگانیک بیش از سه تا چهار برابر دیگر محصولات است

عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک استان مرکزی گفت: ارزش صادراتی محصولات ارگانیک بیش از سه تا چهار برابر دیگر محصولاتاست.

صداقت فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با بیان این که انجمن ارگانیک استان مرکزی در هفته های اخیر تشکیل شد گفت: انتخابات هیئت مدیره انجمن ارگانیک استان مرکزی برگزار و اعضا و مدیرعامل آن نیز انتخاب شدند و هم اکنون نیز در حال انجام اقدامات اولیه برای شروع به کار انجمن هستیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای تولید محصولات ارگانیک باید یک پروسه سه ساله را بگذرانند افزود: اغلب کشاورزان استان محصولات ارگانیک تولید می کنند ولی برند خاصی برای عرضه تولیدات خود ندارند و این انجمن برند را به افراد اعطا می کند.

وی گفت: اقلام ارگانیک، تمامی محصولات بخش کشاورزی از جمله تولیدات دامداری‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، تولیدات مرغداری‌ها و در کل همه تولیدات به غیر از شیلات را در برمی‌گیرد.

صداقت فر افزود: هم اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه بحث سرطان و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا، آب و مواد غذایی است و باید توجه داشت که بخش عمده مواد غذایی مورد استفاده مردم با استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند که تولید محصولات ارگانیک این مشکلات را کاهش می‌دهد.

وی از دیگر مزایای کالاهای ارگانیک را افزایش حجم بهره‌وری و صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته قیمت مواد ارگانیک بیش از سه یا چهار برابر است ولی با اینهمه مردم استفاده از اینگونه محصولات را به استفاده از محصولات غیرارگانیک ترجیح می‌دهند./س

برچسب ها: صادرات ، محصول ، ارگانیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.