سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد 4000میلیاردی ایران از صنعت ارتباطات؛

فناوری اطلاعات ایران در سراشیبی سود دهی قرار گرفت

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام اینکه صنعت ارتباطات ایران سالانه 4000 میلیارد تومان سود دارد گفت سال 92 سود فناوری اطلاعات ایران خرج فناوری اطلاعات خواهد شد .

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، مهدی اخوان بهابادی درجمع خبرنگاران  و در آستانه اولین سالگرد تاسیس این سازمان گفت: طی یک سال گذشته اصل عملکرد شورای عالی فضای مجازی تمرکز بر روی ایجاد ساختارها و تشکل‌ها بوده و در کنار این موارد بر رصد فضای مجازی کشور نیز تمرکز لازم صورت گرفته تا ارزیابی شود که در این بخش در چه وضعیتی قرار داریم.
وی در عین حال عنوان کرد: براساس شناخت کامل و همه جانبه‌ای که از این بررسی‌ها به دست آمد و تحقیقات مفصلی که صورت گرفت در نهایت هفت طرح به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید تا در دستور کار قرار گیرند.
اخوان بهابادی به ارتقای امنیت و توان دفاع سایبری کشور، ارتقای زیرساخت‌های فضای مجازی کشور، ارتقای خدمات فضای مجازی کشور (به عنوان مثال مواردی مانند موتور جست‌وجوی بومی، ایمیل بومی، انواع شبکه‌های اجتماعی و ...)، ارتقای تولید محتوای فضای مجازی (از جمله تولید بازی‌های رایانه‌ای برخط و صوت و تصویر) به عنوان چهار مورد از طرح‌های تصویب شده اشاره کرد.
وی از طرح تنظیم مقررات و ضوابط فضای مجازی، پژوهش، مطالعات راهبردی و فرهنگ‌سازی در فضای مجازی و همچنین توسعه فعالیت‌های برون مرزی در حوزه فضای مجازی به عنوان دیگر طرح‌های تصویب شده این شورا نام برد اکنون پس از گذشت یک سال از تشکیل شورا، تصویری از مجموعه فعالیت‌هایی که می‌توان انجام داد و باید انجام داد به دست آمده است و از این پس ما در انتظار اقدامات و همکاری‌های دولت و مجلس هستیم تا انشا‌ء الله با اختصاص بودجه مناسب در سال 92 شاهد افتتاح طرح‌های مختلف باشیم.
وی همچنین گفت :پیش از این بارها تاکید شده است که شورای عالی فضای مجازی قصد ورود به مسائل اجرایی را ندارد در چنین شرایطی آیا اختصاص بودجه‌ای بالاتر از این رقم برای این شورا ضرورتی خواهد داشت توضیح داد: شورای عالی فضای مجازی منعی برای ورود به مسائل اجرایی ندارد اما با این وجود ما تلاشمان بر این است که به این مباحث ورود نکنیم.
 
اخوان افزود: در حوزه فن‌آوری اطلاعات کشور با فعالیت‌های جانبی سالانه حدود چهار هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای کشور وجود دارد که می‌توان از این درآمد بخشی را برای همین حوزه اختصاص داد که متاسفانه در حال حاضر این اتفاق در کشور نمی‌افتد.
برچسب ها: فناوری ، مجازی ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.