سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برگزاری تور‌های فناوری به ترکیه و مالزی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: سال آینده تور فناوری به ترکیه و مالزی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: احداث شهرک مشترک مرزی بین ایران و ترکیه برای نخستین‌بار در کشور و دومین بار در دنیا انجام می‌شود.

وی با اشاره به احداث شهرک مشترک مرزی در حوالی شهر بازرگان و منطقه ساری‌سو، ادامه داد: هدف از احداث این شهرک افزایش مراودات صنعتی و تجاری با صنعت‌گران خارج از استان آذربایجان‌غربی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: شهرک مشترک مرزی در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و به شکل عدد هشت انگلیسی به طوری که هزار متر مربع در داخل خاک کشورمان و هزار متر مربع دیگر در خاک ترکیه قرار گرفته است ایجاد می‌شود و دریک گلوگاه به هم مرتبط می‌شوند.

موسوی با اشاره به فرا بخشی بودن موضوع شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه، تصریح کرد: این شهرک نیازمند قوانین و مقررات ویژه‌ای است.

وی از برگزاری دو تور فناورانه به کشورهای ترکیه و مالزی در سال آینده خبر داد و گفت: این تورها برای بازدید صاحبان واحدهای دارای جنبه فناورانه و مسئولان استان آذربایجان‌غربی از شرکت‌های فناورانه این کشورها به عمل می‌آید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.