سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در نطق قبل از دستور:

ايران اجازه ماجراجويي به آمريکا نخواهد داد/دور بعدي مذاکرات آزموني براي انتخاب

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌که دور بعدي مذاکرات ايران و 1+5 آزموني براي انتخاب است، گفت: ايران اجازه خريد زمان براي ماجراجويي به آمريکا نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "علي لاريجاني" در نطق قبل از دستور جلسه علني امروز ضمن تسليت درگذشت آيت‌الله "موسوي لاري" گفت: ايشان عمر خود را صرف ترويج معارف زلال اسلام کرده و آثار مختلفي را به زبان‌‌هاي مختلف نشر داده است و از خداوند براي ايشان علو درجات را طلب مي‌کنيم.

وي هم‌چنين تصريح کرد: براي همکار عزيزمان جناب آقاي يحيي‌زاده که به علت بيماري در شرايط سختي قرار گرفته‌اند از خداوند شِفاي عاجل مسالت داريم.

لاريحاني در ادامه به اقدامات تروريستي اخير عليه شيعيان پاکستان اشاره کرد و گفت: اعتراض و واکنش طلاب و حوزه‌هاي علميه به اين‌گونه اقدامات، ارزشمند و به موقع بود و اميد است که دولت پاکستان، اقدامات عملي در اين زمينه انجام دهد.

نماينده قم در ادامه اظهار داشت: متاسفانه جريان افراطي که در اين کشور است اقدامات مختلفي انجام داده و در کشورهايي هم‌چون عراق، افغانستان و ديگر کشورها مسبوق به سابقه بوده و آتش توطئه‌گري را در ميان مسلمانان برافروخته است.

وي خاطرنشان کرد: مجلس شوراي اسلامي ضمن محکوم کردن اين جنايات از پارلمان و دولت پاکستان مي‌خواهد با مسببان آن برخورد کرده و تمهيداتي بيانديشد تا وجهه اين کشور همسايه در منطقه مخدوش نشود.

رئيس قوه مقننه در بخش ديگري از سخنان خود به تذکر مقام معظم رهبري به مسئولان در خصوص وضعيت معيشت مردم اشاره کرد و گفت: سخنان ارزشمند ايشان در جمع نمايندگان خبرگان ايجاب مي‌کند مسئولان، برنامه کاري روشني را تدوين کنند و لازم است بودجه با اين استراتژي مورد توجه قرار گيرد.

لاريجاني در بخش پاياني نطق خود به مذاکرات ايران و 1+5 در آلماتي قزاقستان که 8 و 9 اسفند برگزار شد، اشاره کرد و گفت: برخي اظهارات آژانس نه‌تنها در جهت کمک به مذاکرات نبوده، بلکه به نوعي سنگ‌اندازي تلقي مي‌شود.

وي اظهار داشت: ايران بارها گفته است در چارچوب همکاري با آژانس حرکت خواهد کرد، اما غربي‌ها به دنبال سوءاستفاده هستند و نبايد از اين اقدام نجيبانه ايران سوء استفاده کنند.

لاريجاني خاطرنشان کرد: مجلس رفتار آمريکا، 1+5 و آژانس را زير نظر دارد و مذاکرات هسته‌اي آينده، آزموني براي آن‌ها است.

وي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران اجازه خريد زمان براي ماجراجويي به آمريکا نخواهد داد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: مذاکره ، ایران ، آلماتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.