سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت سارکوزي به عرصه سياسي

کارشناسان مي گويند اگر اوضاع اقتصادي ، مالي ، اجتماعي و سياسي فرانسه تا چهار سال آينده به شدت بحراني شود نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري پيشين فرانسه در انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار وهفده به عنوان نامزد جناح راست شرکت خواهد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه خبري فرانس 24، در گفتگويي اختصاصي  با دو کارشناس به بررسي موضوع احتمال بازگشت نيکلا سارکوزي به عرصه سياسي اين کشور پرداخت و اعلام کرد از نظر رسانه اي به نظر مي رسد مقدمات اين کار در حال انجام باشد زيرا وي در گفتگويي با نشريه والور اکتيوئل گفته بود ديگر دوست ندارد رئيس جمهور شود اما شرايط کشور به گونه اي پيش مي رود که وي چاره اي جز اين کار ندارد. سارکوزي در گفتگو با اين نشريه گفته است شرايط کشور به گونه اي رقم مي خورد که وي مجبور است براي نجات فرانسه، در انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار وهفده نامزد شود.

اين درحالي است که به تازگي فرانسوا فيون نخست وزير سابق فرانسه نيز براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار و هفده اعلام آمادگي کرده است.

ژان-ماري روآر نويسنده و عضو آکادمي فرانسه در اين باره مي گويد اين اظهارات سارکوزي اصلا جاي تعجب ندارد، زيرا در واقع همه ما مي دانيم که سارکوزي از اينکه از عرصه سياسي کشور به کنار گذاشته شده است بي قراري مي  کند.از اين گذشته براي فردي که همه زندگي خود را به کارهاي سياسي پرداخته است سخت است که به يکباره آن را براي هميشه کنار بگذارد.

اين نويسنده افزود، مشکلي که در جناح راست فرانسه براي معرفي نامزد براي انتخابات رياست جمهوري وجود دارد اين است که بين سارکوزي و فيون کدام يک  را براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري سال دو هزار و هفده معرفي کند. بدون شک اين دو در اين مسير با هم به رقابت دو نفره خواهند پرداخت و اين رقابت نيز براي آنها تازگي ندارد. چنين رقابتي نيز در آن مقطع زماني براي جناج راست مهلک خواهد بود.

فيليپ تسون سرمقاله نويس نيز در اظهار نظري در اين باره گفت، اگر ما به اظهاراتي که سارکوزي در گفتگو با نشريه والور اکتيوئل بيان کرده است به دقت توجه کنيم متوجه مي شوم که او براي انتخابات آينده کشور آمادگي  روحي، تصميم و برنامه دارد.البته تحقق اين امر در فضايي همراه با اما و اگر است. چون اگر به جمله سارکوزي دقت کنيم او اين چنين گفته است:«اگر فرانسه در ماهها و سالهاي آينده دچار بحران شديد مالي، اقتصادي ،اجتماعي و در نهايت سياسي شود،  و جناح راست راه حل کمکي ارائه نکند، در چنين حالتي من مجبورم در انتخابات رياست جمهوري نامزد شوم.»


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.