سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 خودروي برتر نمايشگاه ژنو+ تصاوير

نمايشگاه خودروي ژنو همواره محلي براي خودنمايي طراحان خودرو، داوري درباره خودروهاي عجيب و غير معمول بوده که امسال نيز اين رويه تکرار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اما در كنار اين خودروهاي عجيب و غريب و تخيلي كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي شوند، خودروهايي با ظاهر و كارايي خيره كننده نيز به چشم مي خورد كه بازديدكنندگان را هيجان‌زده مي كند. 10 خودروي مورد توجه در اين نمايشگاه را مي توان در بخش زير ديد:

1. وننو ساخت شركت لامبورگيني: وننو، خودرويي كه به نظر مي رسد همه نگاه ها را  در اين نمايشگاه به خود جلب كرده است. اين نمونه از آونتادور، نمونه قبلي شركت ايتاليايي سازنده ، بسيار جذابتر است و ويژگي ها و قيمت آن چشم هاي بينندگان را خيره كرده بود. با اين تفاسير به نظر وننو سال ها در خاطر خواهد ماند.

 
2. ويزيو ساخت شركت سوبارو: اگر يك نكته در نمايشگاه ژنو دير كشف شد، خودروي زيباي شركت سوبارو، ويزيو بود كه نگاه ها را متوجه قابليت بالاي خودروسازان ژاپني كرد. دستگاه انتقال قدرت ديزلي-الكتريكي، سيستم دو ديفرانسيلي چهار چرخ، سيستم هاي    پيشرفته اي هستند كه در اين خودرو از آن ها بهره گرفته شده است. اما طرح بدنه هنرمندانه آن كاري جديد و قابل ستايش بود.


3. ديفندر ساخت شركت لندرور: تيم حرفه اي مهندسي در شركت لندرور موتور ريزلي و مخزن سوخت اين خودرو را با يك موتور الكتريكي و يك باطري 300 ولتي ليتيومي جايگزين كردند. اين موتور 94 اسب بخار توان و 243 پوند-فوت نيروي گشتاوري توليد مي كند و مي تواند 50 مايل اين خودرو و تمام سرنشينانش را جابجا كند. البته اين خودرو الكتريكي همچنان لندرور است و مي تواند 12 تن را در شيب 13 % بكسل كند.


4. XL1 ساخت شركت فولكس واگن: تقريبا غير ممكن است كه با ديدن اين خودرو تحت تاثر قرار نگيريد. با تفاوت هاي عمده با شركت هم پيمانش‌(بوگاتي ويرون)، مهندسي دقيق XL1 به گونه اي قدرت نمايي طراحان شركت فولكس واگن محسوب مي شود.


 5. وريس ساخت شركت رولزرويس: به غير از يرخي ويژگي هاي وريس از قبيل رسيدن به سرعت 60 مايل در ساعت در 4.4 ثانيه و سرعت حداكثر 155 مايل در ساعت كه به آن هيبت خاصي بخشيده است چيزهايي كه رولزرويس را رولز رويز مي كند بزرگي و هيبت و با اغراق مي توان به شكوه ملوكانه آن اشاره كرد. 

 6.  كوروت استينگري ساخت شركت شورولت: سالن نمايشگاه در لحظه پرده برداري از اين خودرو با استقبال خوبي مواحه شد. ظاهر ترسناك و دو نفره آن تشويق بازديد كنندگان را در پي داشت.

 7. گرن توريسمو ساخت شركت بي ام و‌: با يك نگاه جزئي به سري 3GT اين شركت مي توان دريافت كه اين خودرو در بين خودروهاي مورد علاقه در ژنو قرار دارد. مخصوصا نسبت به سري 5GT طول اين خودرو با 4.3 اينچ فضاي بيشتر بين دو محور آن نسبت به ديگر خودروهاي سري 3 كه چهار سرنشين دارند 8 اينچ بيشتر است. اين خودرو تابستان وارد بازارهاي آمريكا مي شود. 

8. اف تي 86 ساخت شركت تويوتا: با اينكه تصور نمي شد بسياري جذب اين خودرو شوند، در حالي كه اين خودروي دو نفره در كشور آمريكا به اندازه خودرو Scion اف آر-اس  فروش داشته است، به گزينه اي براي خريداران تبديل شده كه رد كردن آن دشوار است. اين خودرور با موتوري سرزنده و چهار سيلند و ديفرانسيل عقب و با چرخ هايي باريك ظاهري فريبنده پيدا كرده است تا تابستاني ناتمام را با آن سپري كنيد.

 9.  پي1 ساخت شركت مك لارن: در اينكه طرح پي 1 طرحي پيچيده و مدرن – كلاسيك است ، هيچ شكي نيست.  عكس هاي اين خودرو خود بخشي از داستان را روايت مي كنند. در سكوي شركت مك لارن در ژنو نبوغ در طراحي پي 1 نگاه ها را به سمت خود جذب مي كند و بازديدكنندگان را به ياد نمونه مجلل اف 1 ال ام در رنگ زرد آن مي اندازد.


10. فراري‌: ستاره گستاخ اين دوره از نمايشگاه ژنو فراري با 949 اسب بخار و تكنولوژي گازوئيل-الكتريكي كه جايگزين تكنولوژي گيج‌كننده خودرو انزو در مسابقات توردو فرانس شده و ساخت سازنده خودروهاي فورمول1 ايتاليايي است. شركت فراري 499 دستگاه از اين خودروي ميليون دلاري توليد كرده است.

برچسب ها: خودرو ، ماشین ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.