سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری معاون سیما با اصحاب رسانه عنوان شد:

"پژمان" از نوروز جاماند / پخش مستند آفريقا براي اولين بار از رسانه ملي

مستند "آفریقا" برای اولين بار در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای با موضوعات متنوع از "شبكه يك سيما" پخش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "علی دارابی" ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و تبریک سال نو گفت: ویژه برنامه‌های نوروز 92 با چهار رویکرد شاد و برگرفته از نشاط اجتماعی و توام با آموزه‌های دینی و همدلی و وحدت ملی همراه است.
وی با اشاره به پرداخت به دستاوردهای علمی، تصریح کرد: حجم زیادی از برنامه‌های که در سیما تدارک داده شده از تنوع و تفاوت بسیاری برخوردار است.
"دارابی" اظهار داشت: دربرنامه‌های نوروز 92 تلاش کردیم به مسئله نوروزی بودن برنامه‌ها توجه کنیم و مخاطبان شاهد جنگ‌های نوروزی، مستند‌، مسابقات انیمیشن، کارهای ورزشی و بسیاری از برنامه‌های شادی بخش دیگر خواهند بود.
معاون سیما اظهار داشت: بعضی از شبکه‌ها مثل شبکه دو سیما برنامه ویژه خود را آغاز کرده و پخش سریال "مثل من مثل تو" به کارگردانی "مسعود معظمی" روی آنتن رفت و برخی دیگر از شبکه‌ها از 26 اسفند و تعدادی دیگر از 28 اسفند کار خود را آغاز می‌کنند.
وی ادامه داد: امسال شبکه‌های یک، دو، سه، تهران ، جام‌جم و آموزش شب عید از ویژه برنامه تحویل سال برخوردارند و دیگر شبکه‌ها نیز 20 دقیقه به تحویل سال مانده کار خود را آغاز می‌کنند.
"دارابی" افزود: شبکه‌های نسل دوم برنامه ویژه‌ای که گفتگو محور باشند را نداشته ولی با پخش برنامه‌هایی لحظه سال تحویل را جذاب نمی‌کنند.
معاون سیما گفت: برای اولین بار در همه شبکه‌ها، قاریان برجسته کشور به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند و این تجلیل از قاریان کشور و خدمت به قرآن کریم است.
وی با اشاره به برنامه "راهیان نور" تصریح کرد: پنج فروردین که مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) است ویژه برنامه "راهیان نور" روی آنتن می رود.
"دارابی" با اشاره به پخش ویژه برنامه‌ای در خصوص علما و نیز هنرمندان برجسته کشور اظهار داشت: ویژه برنامه‌ای در خصوص بزرگان و علمایی که به رحمت خداوند رفته‌اند را در ایام نوروز خواهیم داشت.
وی با اشاره به پخش 60 مستند جدید گفت: 60 مستند ویژه در ساعات مناسب روی آنتن رفته و پخش مستند "آفریقا" را برای اولين بار در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای را از "شبكه يك" و باز پخش آن از "شبكه مستند" خواهیم داشت.
"دارابی" با اشاره به حضور ستارگان فوتبال و گلهای برتر دنیا گفت: ستارگان فوتبال و گلهای برتر دنیا در قالب یک ویژه برنامه به شبکه سه سیما می‌آیند.
معاون سیما با اشاره به حضور 400 چهره برجسته در ایام نوروز اظهار داشت: 400 چهره برجسته در حوزه‌های مختلف از جمله خانواده‌های شهدای هسته‌ای، نخبگان علمی کشور، چهره‌هایث مذهبی و سیاسی، قاریان برجسته کشور و خوانندگان در ایام نوروز میهمان شبکه‌های متفاوت می‌شوند.
"دارابی" با اشاره به برنامه "خنده‌بازار" شبکه سه سیما تصریح کرد: "خنده‌بازار" ، "فوتبال"، مسابقات جذاب داخل و خارج کشور و "مسابقه کلید و چشم‌انداز سه از ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما هستند.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های شبکه چهار سیما گفت: "دلشدگان" ، "دلنوازان"، "مستند ایران گرد" و گفتگوی تنهایی ویژه برنامه‌های ایام نوروز شبکه چهار سیما هستند.
"دارابی" در خصوص برنامه‌های شبکه تهران افزود "مستند پنج"، "قوی‌ترین مردان پایتخت" و رنگین کمان از جمله برنامه‌های شبکه تهران است.
معاون سیما در خصوص سریال ویژه شبکه یک سیما ابراز داشت: در ایام نوروز مخاطبان شاهد مجموعه "پایتخت دو" از شبکه ملی خواهند بود.
وی ادامه داد: برای اولین بار بعد از نماز، یک جزء از قرآن به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود. فیلم تلویزیونی "قصه‌های خدا"،"مشاعره قرآنی" ملکوت سخن  برهان جزء ویژه برنامه‌های نوروزی این شبکه هستند معاون سیما در خصوص ویژه برنامه‌های شبکه آموزش اظهار داشت: "مشاعره نوروزی"، "موسیقی دستان"، ویژه برنامه هفت و میهمانی در ایام نوروزی مخاطبان خود را در این شبکه خواهند داشت.
وی در خصوص برنامه‌های سه شبکه8 "جام جم سیما" گفت: شبکه‌های جام‌جم یک، دو، سه، هم شبها و روزهای نوروز برنامه‌های خاصی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهند داشت.
وی با اشاره به 128 فیلم سینمایی جدید، اظهار داشت: 128 فیلم سینمایی جدید که 50 درصد آن تولید داخلی است با عنوان‌های "کمدی ،"درام"، "جنایی"، انیمیشن و حادثه‌ای روی آنتن می‌رود.
دارابی با اشاره به 14 عنوان فیلم های سینمایی گفت: 14 عنوان فیلم های سینمایی ایرانی را خریداری کرده ایم و نیز سیما فیلم اثری را با نام تعطیلات دوست داشتنی را برای شبکه 2 سیما را در دست پخش دارد.
وی تصریح کرد: به طور مشخص شبکه 3 سیما 11 فیلم تلویزیونی تولید کرده و شبکه یک سیما پایتخت 2، آب پریا در 17 قسمت از شبکه 2 سیما و سریال همه خانواده من کاری از سیما فیلم به جای تولید سری دوم سریال پژمان سروش صحت روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود.
دارابی ادامه داد: سریال هیچکاک و لئوناردو از شبکه 4 سیما مخاطبان علاقمند می شود.
وی خاطر نشان کرد: باز پخش سریال های چون پایتختخ 2 و هفت سین در ساعت 10 و 12 از شبکه تماشا برای علاقه مندان امکان پذیر است.
دارابی تصریح کرد: امیدواریم این مجموعه ها و برنامه های تولید رسانه ملی مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد./ص
برچسب ها: ت ، م ، ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.