سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه برگزاري دومين جلسه دادگاه كهريزك؛

"سعيد مرتضوي" چگونه در جلسه نخست دادگاه حضور يافت؟

پس از انتظار 3 ساعته خبرنگاران براي اتمام دادگاه، وقتي محافظان "مرتضوي" تصميم به آماده کردن خودروي مگان سفيد رنگ با شيشه‌هاي دودي، براي سوار شدن وي کردند، عکاسان و خبرنگاران براي ثبت اين لحظه حساس به دور خودروي وي حلقه زدند ولي بعد از گذشت حدود 10 دقيقه به يکباره محافظان مرتضوي سوار خودروها شدند ...

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، اولین جلسه دادگاه کهریزک روز سه شنبه 8 اسفند ماه به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی به صورت غیرعلنی در شعبه 76 دادگاه کیفری برگزار شد. در این جلسه کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان تهران خوانده شد و دو نفر از شکات نیز شکایت خود را مطرح کردند.

با وجود گمانه‌زنی‌های بسیار درباره علنی بودن این دادگاه، با تصمیم هیات قضات در روز تشکیل جلسه اعلام شد که دادگاه غیرعلنی است و با وجود حضور خبرنگاران روند جلسه دادگاه غیرعلنی پیگیری شد، از این رو خبرنگاران ناگزیر شدند در حاشیه جلسه دادگاه وقایع را دنبال کنند.

این پرونده سه متهم و سه شاکی دارد که متهم ردیف اول آن "سعید مرتضوی"، سرپرست کنونی تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران است. "مرتضوی" پرحاشیه‌ترین فرد این پرونده محسوب می‌شود، او براي ورود به دادگاه حدود 15 همراه داشت و سه خودرو وي را اسكورت كرده بودند.

پس از انتظار 3 ساعته خبرنگاران براي اتمام دادگاه، وقتي محافظان "مرتضوي" تصميم به آماده کردن خودروي مگان سفيد رنگ با شيشه‌هاي دودي، براي سوار شدن وي کردند، عکاسان و خبرنگاران براي ثبت اين لحظه حساس به دور خودروي وي حلقه زدند ولي بعد از گذشت حدود 10 دقيقه به يکباره محافظان مرتضوي سوار خودروها شدند و محل دادگاه را ترک کردند، در همين زمان خبرنگاران متوجه شدند که بزرگترين رودست را از قاضي تعليق شده خورده‌اند.

همچنين خانواده‌هاي قربانيان نيز پس از پايان جلسه دادگاه به ميان خبرنگاران آمدند و درباره روند برگزاري دادگاه ابراز رضايت كردند. عبدالحسين روح‌الاميني با تاکيد بر اينکه «معاونت در قتل نيز به يکي از متهمان تفهيم شد» گفت: به عنوان مظلوم اميدوارم رسيدگي به اين پرونده هر چه زودتر تمام شود.

اين درحالي است که در کيفرخواست اوليه صادر شده از سوي دادستاني تهران در موضوع اتهام معاونت در قتل براي متهمان اين پرونده قرار منع تعقيب صادر شده بود.

در ادامه علي کامراني‌، پدر يکي ديگر از قربانيان پرونده کهريزک نيز اظهار داشت: توکل‌مان به خداست و جز احقاق حق چيزي نمي‌خواهيم. وي افزود: عليرغم وقفه‌هايي که ايجاد شد ولي خدا را شکر که عمرمان کفاف داد که اين جلسه برگزار شود. کامراني‌ ادامه داد: هر سه مورد اتهامي‌ گزارش غيرقانوني، بازداشت غيرقانوني و معاونت در قتل براي پرونده پسر من قابل رسيدگي است.

همچنين صالح نيکبخت، وکيل مدافع خانواده جوادي‌فر از بازگو کردن جزئيات روند دادگاه خودداري کرد و وقتي که با اصرار خبرنگاران مواجه شد، فقط به اين جمله اکتفا کرد که جلسه دادگاه غيرعلني بود، ان‌شاءالله دستگاه قضايي اطلاع‌رساني خواهد کرد.

حال دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه قاضی معلق دادگستری در پرونده "کهریزک" امروز یکشنبه (20اسفندماه) بار ديگر به ریاست قاضی "سیامک مدیرخراسانی" برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازخوانی ، دادگاه ، کهریزک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.