سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

70درصد گل های مصرفی خراسان رضوی در داخل تولید می شود

مسوول واحد گل و گیاه زینتی، دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بحث تولید گلهای زینتی اولویت نخست در استان گیاهان آپارتمانی و فضای باز ،رز هلندی، گل های مریم ، داوودی ، گلایل ، ژرورا ، آنتوریوم و آلسترومریا است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهرداد میرحسینی با بیان این مطلب گفت : سالانه دو میلیون گیاهان گلدانی و 15 تا 20 میلیون گل شاخه بریده در استان تولید می شود.

وی گفت : طی سال های اخیر گل های شاخه بریده استان در سطح کشور به لحاظ کیفیت مطرح است و گل فروشی های مشهد که تا 10 سال قبل عمده گل های خود را از خارج استان وارد می کردند امروز برای استفاده از گل های تولیدی استان رقابت می کنند.

میرحسینی افزود : امروز با وجود افزایش مصرف گل در خراسان رضوی که سالانه 20 تا 30 درصد است در حال حاضر 70 درصد گل و گیاه مصرفی استان در داخل تولید می شود.

وی اظهار داشت : برخی از گل های تولیدی از خراسان رضوی خارج و جایگزین می شود ضمن آنکه صادرات گل اخیرا آغاز شده و کشورهای ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان جزو وارد کننده های گل و گیاه از این استان هستند.

وی مصرف سالانه گل در خراسان رضوی را 25 میلیون شاخه گل عنوان کرد و افزود : بر این مبنا سرانه گل های شاخه بریده در استان بطور متوسط هفت شاخه است در حالی که این سرانه در کشورهای پیشرفته 50 تا 70 شاخه است.
وی پیش بینی کرد که امسال تولید گل و گیاهان فصلی در استان خراسان رضوی به بیش از پنج میلیون گلدان برسد/س 

 

برچسب ها: گل ، مصرفی ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.