سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش فعالیت گمرک اصلاندوز با ارتقای سطح مناسبات ایران ـ آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: فعالیت گمرک اصلاندوز به ارتقای سطح مناسبات و مراودات دو کشور ایران و آذربایجان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پارس‌آباد افزود: قرار است به زودی با هماهنگی کشور مقابل گمرک اصلاندوز فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: دولت مصمم به گشایش و از سرگیری تردد از این گمرک است و تحقق این امر مهم به ارتقای سطح مناسبات و مراودات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و بهبود وضع معیشتی مرزنشینان دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: با بازگشایی و فعال شدن گمرک اصلاندوز راه برای توسعه و پیشرفت این منطقه و افزایش میزان عایدات ساکنان این خطه مرزی هموار‌تر می‌شود.

نیکزاد افزود از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز علاوه بر تعمیق روابط در افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت پیوستن شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد تجاری ارس تاکید و گفت: پیگیری‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که در صورت وصل شدن این دو شهرستان مرزی به منطقه آزاد ارس شاهد تحول عظیم و جهش بزرگ اقتصادی در این مناطق خواهیم بود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار خطه محور پارس‌آباد سربند افزود: چهار خطه کردن محورهای اصلی استان اردبیل جزو راهبردهای اصلی ماست.

نیکزاد گفت: عملیات اجرای طرح چهار بانده کردن جاده ارتباطی بین‌المللی پارس‌آباد ـ سربند به طول 15 کیلومتر انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل تردد زیاد و نامناسب بودن وضعیت این جاده ترانزیتی هر از گاهی شاهد وقوع و بروز حوادث مرگبار رانندگی در این مسیر بودیم.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: پارس‌آباد دومین شهرستان پرجمعیت استان است و به لحاظ ترانزیتی و بین المللی بودن، تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین، چهار بانده شدن این مسیر را که از مطالبات و خواسته های اصلی مردم منطقه است در اولویت قرار داده‌ایم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.