سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر کنیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به چالش مي کشد

نخست‎وزیر کنیا پیروزی معاون خود در انتخابات ریاست‎جمهوری این کشور را به چالش خواهد کشید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  رایلا اودینگا اعلام کرده است که در صورتی ‏که کنیاتا معاون وی از سوی کمیسیون انتخاباتی رسما پیروز انتخابات ریاست‎ جمهوری کنیا اعلام شود، وی نتایج را به چالش خواهد کشید.
سلیم لونه مشاور اودینگا در همین خصوص گفت: وی در این انتخابات بازنده نخواهد بود. در صورتی‎که اوهورو کنیاتا به عنوان رئیس‎جمهور منتخب معرفی شود در این صورت او (اودینگا) به سرعت به دادگاه خواهد رفت.
بر اساس این گزارش، هرچند که با شمارش نتایج اولیه آرا، کنیاتا پیروز انتخابات ریاست‎جمهوری کنیا شناخته شده ولی پیروزی وی باید رسما از سوی کمیسیون انتخاباتی مستقل این کشور مورد تایید قرار گیرد.
کنياتا موفق شد از مجموع ۱۲۳۳۸۶۶۷ راي ماخذوه ، ۶۱۷۳۴۳۳ راي را به خود اختصاص دهد. اودينگا نخست وزير کنيا نيز موفق شد تا ۵۳۴۰۵۴۶ راي از کل آرا ماخذوه را به دست آورد.
دادگاه کيفري بين‎المللي کنياتا را به ارتکاب جنايت عليه بشريت و خشونت‎هاي مربوط به انتخابات بحث برانگيز سال ۲۰۰۷ کنيا متهم کرده و قرار است که وي در ماه ژوئيه در دادگاه لاهه محاکمه شود.
در جريان خشونت‎هاي مربوط به انتخابات بحث برانگيز سال ۲۰۰۷ ميلادي بيش از يکصد تن از شهروندان کنيايي کشته و ششصد هزار تن نيز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
اودينگا در جريان انتخابات سال ۲۰۰۷ ميلادي اعلام کرد که ميوايي کياباکي نتايج انتخابات را از وي دزديده است.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.