سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در استان کافی نیست

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیکاری را اصلی ترین مشکل استان عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در این استان همت ویژه مسئولین را می طلبد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت الاسلام وحید احمدی گفت: کرمانشاه در طول سالهای جنگ تحمیلی خسارات بسیاری دید که آثارش در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... هنوز مشاهده می شود.

وی گفت: پایین بودن سرمایه گذاری کلان در بخشهای مختلف استان، عدم شکل گیری صنایع مولد، پایین بودن درآمد سرانه، بالا بودن بیکاریو کمبود فضای مناسب فعالیتهای فرهنگی و هنری از مشکلات استان است کهباعث شده برخی مردم استان به شهرهای بزرگ و غالبا حاشیهپایتخت روی آورند.

احمدی با بیان اینکه نیروی انسانی دانا و متخصص مهمترین عامل توسعه هر جامعه ای است، گفت: باید زمینه بکارگیری نیروهای متخصص در بخشهای مختلف را فراهم آوریم.

وی افزود: به این منظور می طلبد از جایگاه دانشگاه رازی که از دانشگاه های مطرح سطح کشور است، در امر توسعه و پیشرفت استان بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین برای ایجاد اشتغال باید توجه ویژه ای به حرفه آموزی داشت، ضمن اینکه سرمایه گذاری در بخشجاذبه های گردشگری استان هم می تواند اشتغال بالایی داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سفرشان به کرمانشاه مشکل بیکاری را اصلی ترین مشکل این استان عنوان کردند، گفت: وظیفه داریم توجه ویژه ای به ایجاد اشتغال در استان داشته باشیم، هر چند دولت در سالهای اخیر اقداماتی را در این راستا انجام داده اما برای ایجاد اشتغال پایدار کافی نیست.

احمدی گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران آخرین نرخ بیکاری کرمانشاه18.8 درصد است و دومین استان بیکار کشور هستیم که این همت ویژه مسئولین را می طلبد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، اشتغال ، کافی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.