سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

مرمت سراي شازده كوچك بازار جهاني تبريز به نيمه رسيد

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی گفت: عمليات مرمتي سراي شازده كوچك بازار تاريخي و جهاني تبريز به نيمه رسيد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: بيش از 50 درصد مرمت سراي شازده كوچك شامل دو طبقه همكف و اول به پايان رسيده است.

محمدي با اشاره به مرمت هاي انجام گرفته در اين سرا اظهار داشت: اجراي كانال تاسيساتي، برداشتن كف سيماني و بتوني، اجراي درپوش، برداشتن نماي سيماني در حال ريزش و اجرا و مرمت نماي آجري منطبق با معماري بازار و نيز اصلاح بخشي از طاق نماها از جمله اين مرمت ها به شمار مي رود.

وي تكميل مرمت طاق نماها، اصلاح نما، كف سازي، هدايت فاضلاب به بيرون، و اجراي آب نما با حوض سنگي را از جمله مرمت هايي خواند كه در سراي شازده كوچك در دست كار قرار دارد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يادآور شد: سراي شازده كوچك در دو طبقه همكف و اول از 60 طاق تشكيل شده است.

محمدي با بيان اينكه پله هاي ارتباطي اين دو طبقه نيز در دست اصلاح و بازسازي قرار دارد، افزود: دو ايوان چوبي و جانمايي حوض سنگي از ديگر مختصات اين سراي تاريخي و زيبا به شمار مي روند.

يادآور مي شود، بازار ثبت جهاني شده تبريز، از 16 راسته، 14 دالان، 20 تيمچه، 25 سرا و 14 مسجد تاريخي تشكيل شده است. /س

 

برچسب ها: مرمت ، سرای ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.