سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل بيشتر سازمان ها با گمرك سبب توسعه صادرات غير نفتي مي شود

استاندار خراسان رضوي در بازديد از گمرك مرزي لطف‌آباد خواستار تعامل بيشتر سازمان‌هاي همجوار با گمرك و ايجاد پنجره واحد تجاري به منظور تسريع در روند صادرات و واردات كالا شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي ستاد نظارت گمركات خراسان رضوي،  فروزان مهر به منظور بررسي مسائل اقتصادي شهرستان هاي درگز و قوچان به اين مناطق سفر كرده بود.

استاندار خراسان رضوي، با اشاره به موقعيت ترانزيتي شهرستان هاي درگز و قوچان و همچنين نقش ملي و فرا ملي گمركات مستقر در اين ناحيه در ارتباط با كشور هاي حوزه آسياي ميانه گفت: با تامين زير ساخت هاي مورد نياز ترانزيت و حمل و نقل، اين گمركات مي توانند به قطب ترانزيت كشور و بارانداز كشورهاي آسياي ميانه تبديل شده و به توسعه هرچه مطلوب تر اين منطقه از كشور كمك كنند .

 فروزان مهر استاندار خراسان رضوي در بازديد از گمرك مرزي لطف آباد گفت : با توجه به اينكه گمرك لطف آباد (واقع در شهرستان درگز) رتبه ششم ترانزيت گمركات كشور را دارا است و همچنين قرار گرفتن اين محور در كريدور شمال به جنوب و غرب به شرق ، تسريع در اجراي پروژه هاي زير ساختي در حوزه ترانزيت مي تواند علاوه بر كاهش هزينه هاي ملي، نقش تعيين كننده اي در راستاي افزايش صادرات غير نفتي داشته باشد.

وي سپس از چگونگي فعاليت گمرك لطف آباد و در نهايت از بازارچه مرزي لطف آباد نيز بازديد كرد.
استاندار خراسان رضوي در ادامه طي جلسه اي كه با حضور ناظر گمركات خراسان رضوي و مديران برگزارشد گفت: نوع نگاه مديريت استان، توجه به نقاط محروم ومرزي است و اين موضوع را باهدف كاهش شكاف توسعه وتوزيع متوازن امكانات به عنوان يك راهبرد اساسي دنبال مي كند.

فروزان مهر در ادامه از همجواري درگز با كشور تركمنستان و بازارچه مرزي به عنوان مزيت ديگر اين شهرستان ياد كرد و گفت: اجراي طرح جامع پايانه مرزي لطف آباد ، ارتقاي گمرك به اداره كل و پيگيري ايجاد منطقه ويژه لطف آباد از جمله مواردي است كه بايد در جهت تحقق آن تلاش كرد.

استاندار خراسان رضوي ضمن بازديد از بازارچه مرزي باجگيران با مشايعت ناظر گمركات خراسان رضوي در جمع ديگر مديران حاضر شد و گفت: بهترين راهبردي كه در شرايط اقتصادي كنوني مي تواند به بي اثر كردن تحريم ها بيانجامد؛توجه ويژه به مبادي مرزي و فعال سازي بازارچه هاي مرزي است.
وي افزود: موضوع ارتقاي اين بازارچه نيز به منطقه ي ويژه اقتصادي از طريق دستگاه هاي مربوطه دنبال مي شود. استاندار خراسان رضوي همچنين خواستار ايجاد پنجره واحد تجاري در اين گمرك شد./خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.