سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در كنگره نكوداشت سيد جمال‌الدين اسدآبادي:

غرب از نجابت ايران سوء استفاده و ايران را عصباني نكند

رئيس مجلس با بيان اين كه غرب مي‌داند ايران سلاح هسته اي ندارد، گفت: غرب نبايد از نجابت ايران سواستفاده کرده و ايران را عصباني كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران، "علي لاريجاني" كه در كنگره نكوداشت سيد جمال الدين اسدآبادي سخنراني مي‌كرد در بخشي از سخنان خود به ادعاي آمريكايي‌ها اشاره كرد و گفت: غربي‌ها يقين دارند كه جمهوري اسلامي ايران سلاح هسته‌اي ندارد و من يقين دارم كه اين را مي‌دانند، در مذاكرات سياسي هم اين موضوع را مي‌گويم؛ خوب پس چرا محور دعوا را سلاح هسته‌اي گذاشته‌اند، آن‌ها دروغ مي‌گويند.

وي افزود: مشكل آن‌ها رشد علمي كشور كه يكي از دغدغه‌هاي سيد جمال‌الدين اسدآبادي نيز بود است و با رشد ايران، ساير كشورها پيرو ايران مي‌شوند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما گفته‌ايم دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم و رهبر معظم انقلاب چه قدر روي اين مسئله تاكيد كرده‌اند.

لاريجاني تصريح كرد: غربي‌ها نبايد از نجابت ايران سواستفاده كنند و نبايد ايران را عصباني كنند، حالا خودشان مي‌دانند، در خفا يك چيزي مي‌گويند و در آشكار يك چيز ديگر و آن‌ها امانتدار نيستند.

رئيس نهاد قانونگذاري كشور در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اقتصاد اشاره كرد و گفت: اقتصاد كشور بايد براساس توليد باشد و درصورتي كه اين‌گونه باشد قطعا شكوفا خواهد شد.

وي افزود: ما در كشور، راهبر كه همان رهبر معظم انقلاب باشد را داريم؛ راهنماي خوب، نيروي خوب، منابع انرژي خوب،‌ موقعيت ژئوپولتيك خوب داريم و بايد اقتصاد اين كشور شكوفا شود.

وي خاطرنشان كرد: اين كه رهبر معظم انقلاب مي‌گويند اقتصاد مقاومتي به خاطر اين موضوع است و ما بايد زمينه‌هاي توليد و سرمايه گذاري را به وجود بياوريم.

لاريجاني در ادامه اين کنگره اظهار داشت: سيد جمال الدين اسدآبادي به دنبال اتحاد اسلامي بود و حكومتي كه دنبال مي‌كرد در آن ديانت، عدالت و امانت اركان اصلي بود كه در آن بايد به جاي خرافه‌گرايي، عقلانيت و تكنولوژي مبنا باشد.

نماينده قم در مجلس تصريح كرد: صحنه‌اي كه جمهوري اسلامي واقعا تلاش كرد و وقت گذاشت، هزينه داد، ضرر نكرد و اين‌كه شما در جامعه ما فكر باز داريد اين يك سرمايه است.

رئيس مجلس تصريح كرد: بايد توجه داشت شاكله پيشرفت در شرايط سياسي، مربوط به الطاف الهي است كه آن را امام(ره)، روحانيت و مرجعيت نهادينه كردند.

وي با بيان اين‌كه سيد جمال با اسلام بدلي مبارزه مي‌كرد، اظهار داشت: اسلام يك دين ريشه‌دار است و اسلام‌شناس بودن، روش و متد دارد.

لاريجاني هم‌چنين تصريح كرد: اين‌كه در جمهوري اسلامي بر علم و دانش تاكيد شده است، همان تفكري است كه سيد جمال‌الدين دنبال مي‌كرد و حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بر آن تاكيد كرده‌اند.

وي با بيان اين كه ايده‌هاي سيد جمال، يك جمهوري مبتني بر ديانت بود، خاطرنشان كرد: سيد جمال نظرش بر اين بود كه در راس حكومت اسلامي كه عاشق اسلام است باشد و پرده‌هاي بيداري که امروز باز شده است، قطعا فكر سيد جمال در آن نقش داشته است.

لاريجاني در ادامه تصريح كرد: در عالم بين‌الملل امروزه اعتمادي وجود نداشته و اعتماد در سطح بين‌الملل معني ندارد.

وي با بيان اين كه تفكر سيد جمال مبني بر عدالت و امانت، دو ركن اساسي براي حكومت است، گفت: اصالت سياسي كه همان عدالت و امانت است، از بين رفته است.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.