سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

سند توسعه فناوری اطلاعات استان کردستان به تصویب رسید

سند توسعه فناوری اطلاعات استان کردستان که به همت اداره کل فناوری اطلاعات استانداری و دستگاه های ذیربط تهیه و تدوین شده است در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، این سند شامل دو پروژه ایجاد مرکز اطلاعات استان و همچنین ایجاد شهرک اینترنتی در مرز باشماق مریوان است به تصویب رسید.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه، گفت: با اجرای این سند بسیاری از مشکلات کنونی حوزه فناوری اطلاعات در استان کردستان برطرف می شود.
وی گفت: در صورت اعلام آمادگی طرف عراقی برای به رسمیت شناختن مرز سیرانبند بانه ما آمادگی ایجاد شبکه فیبرنوری در این مرز را داریم.
وی ایجاد تسهیلات برای مردم را از اهداف اصلی اتصال مرزهای استان به شبکه های ارتباطی دانست.
معاون استاندار کردستان افزود: اکنون از مجموع هزار و 700 روستای دارای سکنه استان 196 روستا از ارتباط اینترنتی برخوردار هستند و در این زمینه جزو استان های برتر هستیم.
ازهاری گفت: براساس این سند کردستان به استانی شبکه ای و هوشمند تبدیل می شود.
وی همچنین افزود: در راستای ایجاد شهرک اینترنتی در مرز باشماق مریوان اولویت با شرکت های استان کردستان، داخل کشور و سپس شرکت های خارجی برای ارایه سرویس دهی است.وی ایجاد بازار دیجیتالی و فناوری اطلاعات را یکی از اهداف ایجاد شهرک اینترنتی در مرز باشماق مریوان اعلام کرد.صدری افزود: زیرساخت های اینترنتی در مرز باشماق مریوان از سه سال قبل ایجاد شده است و اکنون فیبر نوری در مرز باشماق مریوان وجود دارد اما مورد استفاده قرار نگرفته است.
به گفته وی گردش شبکه داخلی استان در اصفهان و تهران انجام می شود و با ایجاد مرکز فناوری اطلاعات در استان کردستان این گردش اطلاعات در خود استان انجام می شود و به تبع آن نیز سرعت شبکه افزایش می یابد.
ازهاری اضافه کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد مرکز اطلاعات استان را 70 میلیارد ریال و ایجاد شهرک اینترنتی در مرز باشماق مریوان را 50 میلیارد ریال اعلام کرد./س
برچسب ها: فناوری ، اینترنتی ، تدوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.