سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین فینال سوپرلیگ بسکتبال بی سرانجام ماند؛

5 ساعت زمان برای یک تصمیم ساده / 700 تماشاگر نجیب حق تماشای بازی دارند!

بعد از پرتاب ترقه و نیمه تمام ماندن بازی تیمهای پتروشیمی و مهرام، فدراسیون بسکتبال 5 ساعت زمان برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت بازی صرف کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بعد از یک روز تاخیر، فینال اول سوپرلیگ بسکتبال شب گذشته در سالن بعثت ماهشهر و با استقبال فراوان تماشاگران ماهشهری آغاز شد اما به پایان نرسید و بار دیگر با یک روز تعویق مواجه شد با این تفاوت که این بار 16 دقیقه و 24 ثانیه از بازی انجام شد که وقایع این دقایق را تا زمان توقف بازی در زیر می خوانید:

تیم مهرام طبق پیش بینی با ترکیب مهدی کامرانی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه، مارکو میلیچ و السون وارد زمین شد و ابراهیم جابر، حامد آفاق، سانی بچیروویچ، روزبه ارغوان و حامد سهراب نژاد انتخابهای اولیه پتروشیمی بودند.

فرید اصلانی اولین بازیکنی بود که در سری فینالها برای مهرام گلزنی کرد و السون و مارکو نیز این بازیکن را دنبال کردند تا اینکه بالاخره ابراهیم جابر اولین امتیاز فینال پتروشیمی را در زیر حلقه به دست آورد. مهرامی ها ظرف چهار دقیقه با نتیجه 12 بر 2 پیش افتادند و در شروع کار برتر بودند.

*** رونمایی از ابراهیم جابر!

بازیکنان پتروشیمی با وجود عقب افتادن در دقایق اولیه با آرامش به کار خود ادامه دادند و ابراهیم جابر بعد از دو امتیاز اول، به تدریج توانایی های خود را در زمین رو کرد و یازده امتیاز اولیه تیم را هم به تنهایی به دست آورد. حامد سهراب نژاد نیز با یک پرتاب موفق دو تیم را به تساوی 13-13 رساند.

رقابت مهدی کامرانی گارد راس مهرام و ابراهیم جابر بازیکن خارجی پتروشیمی در دو سوی میدان دراین لحظات دیدنی بود. هر دو بازیکن سعی در اثبات برتری خود در زمین داشتند. در نهایت این جابر ابراهیم بود که کوارتر اول را با 14 امتیاز و دو پاس گل به پایان برد و نبرد پا به پا و جذاب دو تیم در این کوارتر با تساوی 20-20 به پایان رسید.

بازیکنان پتروشیمی در شش دقیقه ی کوارتر دوم موفق به ایجاد اختلاف شش امتیازی شدند که در نهایت با اتفاقات بعدی به صفر تبدیل شد.

*** حرکت زشت تماشاگران ماهشهری

درست بعد از گل جابر و رسیدن اختلاف دو تیم به هشت امتیاز، تماشاگران ماهشهری ترقه ای را به داخل زمین پرتاب کردند که در فاصله دو متری مهدی کامرانی کاپیتان مهرام فرود آمده و باعث آسیب این بازیکن از ناحیه زانو و چشم شد. این حرکت باعث توقف بازی شده و کامرانی هم ابتدا به رختکن و سپس به بیمارستان منتقل شد.

مسئولان فدراسیون ابتدا بازی را نگه داشتند تا در صورت امکان کار را ادامه دهند اما با گذشت دقایق خبری از تصمیم گیری در مورد بازی نبود و طولانی ترین زمان ممکن برای تصمیم گیری صرف شد. تماشاگران هم با خواهش مسئولان ماهشهری از سالن خارج شدند.

بازیکنان دو تیم 5 ساعت در سالن و حوالی آن منتظر ماندند تا سرانجام مسئولان فدراسیون در مورد نتیجه دیدار تصمیم بگیرند. این بی تصمیمی فدراسیون یکی از عجیبترین اتفاقات امسال لیگ بسکتبال بوده و صدای اعضای هر دو تیم را هم در آورد.

*** احتمالات برای ادامه بازی

اعضای تیم مهرام اعتقاد داشتند که با توجه به آیین نامه میانه فصل فدراسیون که رای به باخت فنی مهرام مقابل زنجان داد، این دیدار نیز باید 20 بر صفر به سود تیم تهرانی اعلام می شد. البته طبق خبر مربوط به آیین نامه ی مزبور که بر روی سایت فدراسیون هست، " چنانچه در طول مسابقه تیم میزبان یا تماشاگران نسبت به بازیکنان، مربیان و سرپرستان تیم مقابل اهانت کنند و با پرتاب اشیا به داخل زمین و به کارگیری الفاظ ناشایست موجب هتک حرمت و از بین رفتن فضای سالم ورزشگاه گردند، ناظر و نماینده فدراسیون موظفند بلافاصله بازی را متوقف و به مسئولان ذیربط اخطار دهند و در صورت تکرار، موظف به توقف بازی و اخراج تماشاگران توسط میزبان مسابقه می باشند تا پس از خروج تماشاگران بازی ادامه یابد. در صورت عدم همکاری و تمکین تیم میزبان، با کمال تاسف مسابقه تعطیل و برای تیم میزبان باخت فنی منظور خواهد شد."

با توجه به این موضوع و همکاری میزبان برای خروج تماشاگران نباید باخت فنی به این تیم تعلق می گرفت و بعد از خروج تماشاگران بازی باید ادامه پیدا می کرد هر چند با توجه به مصدومیت کامرانی که در آیین نامه هم در مورد آن چیزی ذکر نشده بود، تصمیم به ادامه بازی بدون این بازیکن هم درست نبود.

از طرفی بعد از انتقال مهدی کامرانی به بیمارستان، مربیان تیم پتروشیمی فیلم لحظات پرتاب ترقه را مرور کردند و تاکید داشتند، کاپیتان مهرام در زمان افتادن روی زمین پای خود را گرفته اما بعدا از ناحیه چشم ابراز ناراحتی کرد. به این ترتیب احتمال تمارض کامرانی هم در نظر گرفته شد تا نوربخش ناظر بازی و کرمانشاهی به عنوان نماینده فدراسیون برای بررسی وضعیت راهی بیمارستان شوند.

بعد از مراجعه به بیمارستان و تشخیص مشکل نداشتن مهدی کامرانی، نظر بر این شد که ادامه بازی برگزار شود این در حالی بود که بیش از سه ساعت از زمان نیمه کاره ماندن بازی گذشته بود و بازیکنان نیز دیگر از شرایط مسابقه خارج شده بودند.

*** نظرخواهی از تهران

در حالی که تشخیص مواردی مثل قطع شدن بازی و ادامه داشتن یا نداشتن آن بر عهده داوران و نهایتا ناظران مسابقه است، نمایندگان فدراسیون بعد از بازگشت به سالن به همراه مهدی کامرانی، به طور مداوم با تهران و مسئولان فدراسیون تماس گرفته و بارها با سرپرست دو تیم و مربیان وارد صحبت شدند تا در مورد بازی تصمیم بگیرند اما گویا در نهایت هم قرار بر این شد که بازی عصر امروز در ماهشهر با نتیجه 0-0 برگزار شود و بازی دوم هم فردا با یک روز تاخیر انجام گرفته و برای بازی سوم و چهارم هم تصمیم گیری بعدا انجام شود.

***ورود 700 تماشاگر نجیب

تصمیم اولیه در مورد بازیهای اول و دوم ماهشهر بر این بود که تماشاگران حق ورود به سالن را نداشته باشند اما با اعتراض تیم میزبان قرار شد که تنها 700 تماشاگر در سالن حضور داشته باشند که شنیده می شود برای این تماشاگران از عبارت 700" تماشاگر نجیب" استفاده شده است. حالا اینکه خوب و بد بودن تماشاگران چطور تشخیص داده می شود و چطور این تعداد تماشاگر شمارش شده و جدا می شوند، مشخص نیست.

***نکات به جا مانده از بازی نیمه تمام

در گوشه و کنار سالن به گوش می رسید که مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی از دو روز قبل با تهدیدی برای اخلال در برگزاری این مسابقه مواجه شده بود.

حمید خمجانی ناظر مسابقه روز قبل، پس از لغو پروازهای تهران در فرودگاه دچار مشکل شده و به دلیل شکستگی پا موفق به سفر برای نظارت بازی به تعویق افتاده نشد تا حسن نوربخش رئیس سازمان لیگ نظارت این دیدار را برعهده بگیرد.

نوربخش پیش از شروع مسابقه، کاپیتانها و سرپرستان دو تیم را فراخوانده و تذکرات لازم برای بازی را به آنها داد.

تماشاگران ماهشهری در حالی که تیمشان بازی را به طور کامل در اختیار داشت با پرتاب ترقه باعث مصدومیت مهدی کامرانی و توقف بازی شدند. جابر قاطع رئیس هیئت بسکتبال خوزستان در این میان با سخنانی از تماشاگران خواهش کرد حرمت میهمان را نگه داشته و تنها به تشویق تیم بپردازند. تماشاگران ماهشهری هم با دیدن شرایط به وجود آمده به توشیق مهدی کامرانی پرداختند هر چند بازیکن مهرام با توجه به مشکل پیش آمده به بیمارستان منتقل شد.

بعد از گذشت 20 دقیقه از ماجرا تماشاگران را به بیرون سالن هدایت کردند و آنها هم با شعار "مهرام فدراسیون" از سالن خارج شدند.

گویا رئیس فدراسیون از تهران تصمیمات مربوط به ادامه بازی را از طریق تلفن به ماهشهر منتقل می کرد با این شرایط مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون برای بازی مهم فینال زحمت سفر به ماهشهر را هم به خود ندادند./آق

برچسب ها: فینال ، سوپرلیگ ، بسکتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.