سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

رسوم دلچسپ پایان سال برای افراد وسواسی یک اضطراب بزرگ است

یک روانپزشک گفت:جلوه های بهار از جمله خرید و خانه تکانی که معمولا باعث ایجاد نشاط و شادی می شود، برای افراد وسواسی توام با سیاهی و تباهی و نگرانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر فائزه تاتاری گفت: با شروع فصل بهار و سال جدید ما ایرانی ها رسم بسیار زیبای خانه تکانی را انجام می دهیم که دلچسپ و پسندیده است، اما متاسفانه شروع این همه شور و امید و تکاپو برای بیماران وسواسی تبدیل به یک استرس بسیار بزرگ می شود.

تاتاری با اشاره به اینکه وسواس گاهی فقط در حیطه افکار وسواسی است که درمان آن ساده تر است، گفت : درصورتیکه این وسواس در عمل و رفتار بروز کند، درمان آن با دشواری هایی همراه می شود.

وی افزود:مردم باید بدانند وسواس یک بیماری مزمن است و گاهی مسئله به صورت تکرار در نظافت، تکرار در کنترل کردن و تکرار در موضوعات مختلف جلوه می کند و در مجموع اساس آن تکرار است.

این روانپزشک با تاکید بر اینکه حضور یک فرد وسواسی می تواند به آرامش و بهداشت روانی خانواده لطمه وارد کند، گفت: خانواده باید با آگاهی به کمک فرد بیاید و برخوردهای توام با خشونت، تقبیح و تمسخر در مقابل آنان نشان ندهند، زیرا بازداشتن فرد از انجام آن عمل وسواسی که با خشونت همراه باشد نه تنها تاثیر گذار نیست، بلکه می تواند باعث شدیدتر شدن وسواس و نیز اضطراب بیشتر فرد شود.

تاتاری در مورد درمان این اختلال گفت: اگر بیمار دچار افکار وسواسی باشد با شناخت درمانی و رفتار درمانی می توان بهاو کمک کرد، اما در حالت رفتارهای وسواسی با درمان دارویی با داروهایی که عمدتا کم عارضه بوده و برای سایر ارگان های بدن مثل قلب، کلیه و کبد ضرری ندارد و باعث وابستگی نمی شود و قطع آن هم مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند و حتی در نسل جدید این داروها ایجاد خواب آلودگی و کاهش تمرکز نمی کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، وسواسی ، بزرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.