سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کارشناس سازمان بهداشت جهانی، خواستار نامگذاری روزی به عنوان روز جامعه ایمن شد

کارشناس سازمان جهانی بهداشت، گفت: تبیین برنامه های جامعه ایمن یک ضرورت در زمینه کاهش خطرات و آسیب های اجتماعی است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پرفسور گلدبرند شونبرک در نشست شورای سیاست گذاری جامعه ایمن مشهد در فرمانداری این شهر با بیان این مطلب گفت داشت: باید با اجرای این برنامه ها پیشگیری از حوادث به عنوان یک امر مهم در بین آحاد جامعه نهادینه شود و مردم با حوادث و آسیب هایی که سلامتی آنان را به مخاطره می اندازد، بیشتر آشنا شوند.

وی از جامعه ایمن به عنوان جامعه ای یاد کرد که در آن برنامه ها و فعالیت های پیشگیری از حوادث و آسیب ها با مشارکت مردم و مسوولین انجام می شود و دراین جامعه همه می کوشند میزان آسیب ها در گروههای مختلف سنی و در محیط های کاری، آموزشی ، تفریحی به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

او گفت: تحقق مطلوب جامعه ایمن مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه است.

دبیر شورای سیاست گذاری جامعه ایمن کشور نیز گفت: این شورا با همکاری وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر بخشهای تاثیر گذار نظیر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی طی پنج سال گذشته فعالیتها و طرحهای خوبی را برای تحقق برنامه های جامعه ایمن در کشور به اجرا گذاشته است.

ˈعلی شمسˈ افزود: با توجه به آثار روحی، جسمی و اقتصادی که بسیاری از حوادث و آسیب ها برای جامعه به دنبال دارد، باید با انجام طرحها و برنامه های مناسب، موقعیت ها و بسترهای آسیب زا را شناسایی و برای پیشگیری از حوادث گامهای موثری برداشت.

فرماندار مشهد هم تامین سلامت و ارتقای ایمنی شهروندان برای مقابله با آسیب ها و حوادث اجتماعی را از اهداف مهم برنامه های جامعه ایمن در این شهر دانست و بر مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای تحقق آن تاکید کرد.

ˈحسن موحدیانˈ افزود: آثار روحی، اقتصادی و اجتماعی به جای مانده از حوادث و آسیبها که نخستین علت مرگ و میر در گروه سنی جوان و فعال جامعه را تشکیل می دهد، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد و بایستی با اجرای برنامه های جامعه ایمن تبعات منفی این بخش را کاهش دهیم.

او گفت: دبیرخانه جامعه ایمن مشهد در مرداد ماه امسال توسط مدیریت و ساماندهی بحرانهای شهرداری این شهر تشکیل شده و با برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای ارتقای آگاهی مردم و جامعه در مقابل حوادث و آسیب ها تلاش می کند/س 

 

برچسب ها: کارشناس ، روز ، ایمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.