سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تكنیك‌های آهنگ‌سازی و آواز خوانی در یك اثر

"آهنگ‌سازی، آواز خوانی به زبان ساده" عنوان اثری است از حسن زندباف كه وی متدهای آوازخانی را بصورت نظری برای مخاطب تشریح كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، كتاب حاضر از عناوینی چون شروع كار ، آهنگسازی ، آهنگسازی بسته ، آهنگسای آزاد ، نقطه ، آوازخوانی ، روش آواز – آوازخوانی ، كجا تمرین كنیم ، چه مقدار تمرین كنیم ،‌ هر تمرین چه مقدار از زمان خواهد برد ژیمناستیك نفس ،‌ تمرین نفس و ... تشكیل شده است. 
همچنین در این كتاب شرایط جسمی خواننده، بالا بردن تبحر شنوایی خواننده، آمادگی خواننده و تكنیك‌های ضبط موسیقی برای خواندن در استودیو برای علاقه مندان موسیقی تشریح شده است.
حسن زندباف در دیباچه این كتاب اینگونه نوشته است: «هر سرزمینی ، بیان هنری و فرهنگی خاص خود را دارد و اگر شیوه‌ی بیان موسیقی را بخشی از فرهنگ یك سرزمین بدانیم ، طبیعی است كه متاثر از مسائل اجتماعی و سیاسی درون جامعه است و از فضای بومی خود نشئت می‌گیرد. در غرب برای مهار كردن بیان احساس و موسیقی ،‌ موسیقی را همچون سایر علوم – فیزیك و شیمی – به محاسبه گرفتند ،‌ تا بتوانند احساس انسانی را بهتر قابل درك كرده و از آن گذشته ، شكلی درست و منطقی به آن بدهند.»  
وی در ادامه درباره سختی‌های آواز خوانی نوشته است: «در این كتاب كوشش شده كه به شكلی ساده – البته در حد امكان – مسائل علمی سخت و دشوار را بیان كند ،‌ به خصوص برای خوانندگی كه در ایران بدون هیچ قاعده‌ای انجام می‌شود و سلامت جسمی شخص را به خطر می‌‌‌اندازد.» 
گفتني است؛ «آهنگ‌سازی - آوازخوانی به زبان ساده» تولید دفتر موسیقی حوزه هنری به همراه سی دی توسط انتشارات سوره‌مهر به چاپ دوم رسیده است. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.