سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ با دستور وزیر نیرو:

حق آبه استان چهارمحال و بختیاری از طرح انتقال آب بهشت آباد مشخص شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور وزیر نیرو، 233.6 میلیون متر مکعب به عنوان حق آبه استان چهارمحال و بختیاری، از طرح انتقال آب به بهشت آباد مشخص و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی، در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: وزیر نیرو در نامه ای به معاونان خود که رونوشتی از آن به استانداری استان چهارمحال و بختیاری ارسال شده است، در موضوع تعیین مدیریت واحد حوزه آبخیز زاینده رود دستور داده است و بر این اساس، حوزه آبخیز زاینده رود، زیر نظر مدیریت واحد اداره خواهد شد.
وی اظهار داشت: با مشخص شدن و ابلاغ سهم استان چهارمحال و بختیاری، از اجرای پروژه بهشت آباد از سوی وزیر نیرو، نخستین قدم در راستای تحقق شرط های مردم استان چهارمحال و بختیاری در اجرای این پروژه ملی برداشته شد.

عنابستانی تصریح کرد: آب، سرمایه عمومی کشور و جزء انفال است و مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری نیز، مخالف انتقال آب از این استان نیستند به شرطی که سهم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح ها رعایت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بر اساس آمارها، میانگین مصرف آب شرب مردم این استان، از میانگین کشوری کمتر است و در این استان، به میزان بیش از 2.5 برابر کشور، طرح های آبیاری نوین به منظور استفاده بهینه از منابع آبی اجرا شده است.

وی، با تاکید بر لزوم مدیرت مصرف آب در کشور، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری، تنها شش تا هفت درصد منابع آبی زاینده رود را مصرف می کند و به میزان سهم خود، در مدیریت مصرف این منابع نیز اقدام کرده است.
عنابستانی خاطر نشان کرد: در طرح انتقال آب از بهشت آباد، استان های چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، اصفهان و خوزستان، درگیر موضوع هستند و باید در اجرای این طرح، تامین منافع ملی در دستور قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کشور به آرامش نیاز دارد و باید در راستای تأمین آرامش و فضای کار و سازندگی تلاش کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.