سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اگر مردم به وظیفه خود عمل نکنند نمی‌شود کاری در کشور کرد

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: اگر در رأس مدیریت کشور معصومان و پیامبران هم باشند ولی مردم به وظیفه خود عمل نکنند نمی‌شود کاری کرد.




به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمد‌حسن قدیری ابیانه در همایش انتخابات 92 و تاثیر آن بر اقتصاد ایران که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: مردم ایران جزو پرمصرف‌‌ترین مردم جهان هستند.

وی افزود: البته کاپیتان کشتی جمهوری اسلامی باید قوی باشد ولی این کشتی پارویی است که همه مردم باید پارو بزنند و کمک کنند تا این کشتی حرکت رو به جلو داشته باشد.

سفیر اسبق ایران در گواتمالا، با بیان اینکه برای ریاست جمهوری ولایت‌مداری کف است و کافی نیست، تأکید کرد: رئیس جمهور آینده کشور باید پایدار در ولایت‌مداری باشد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: ما توقع اینکه یک رئیس جمهور معجزه کند را نداریم، زیرا باید همه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دولت حق ندارد برای رای آوردن و انتخابات وعده‌هایی بدهد که عواقب آن چندین سال بر روی دوش مردم باشد.

به نظر کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه، دادن پنج هکتار زمین و پنج برابر کردن یارانه برای رای آوردن درست نیست.

قدیری ابیانه تصریح کرد: رئیس جمهور به‌جای نان و پنیر، چلوکباب بخورد و از این حرف‌ها و نامه‌ها برای آقای مشایی نزند و یا به‌جای چهار ساعت بیش‌تر بخوابد ولی تصمیم درست و صحیح برای مردم در جلسه بگیرد.

وی معتقد است: فتنه 88 دشمنان را امیدوار به تلاش علیه نظام کرد.تنها راه برداشتن تحریم‌ها ناامیدی دشمن از تأثیرگذاری تحریم‌ها بر ملت ایران است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای ناامیدی مردم از نظام است، همچنین گفت: هر چند وزیر امور خارجه گفته است تحریم‌ها کم خواهد شد ولی بنده می‌گویم که تحریم‌ها تشدید می‌شود و حتی تهدید هم در ایام انتخابات گسترش می‌یابد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا، خاطرنشان کرد: بودجه باید بر اساس ضابطه تقسیم شود نه اینکه اگر رئیس جمهور به یک استانی رفت یک بودجه داده شود و به یک استان که نرفت بودجه نرسد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه رابطه ایران با امریکا هیچ سودی ندارد، یادآور شد: ایران مدت زیادی با انگلیس رابطه داشت ولی این کشور پای کدام مسئله علیه ایران را امضا نکرده است؟/س

برچسب ها: سفیر ، اسبق ، جمهوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.