سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

20 تا 24 سال میانگین سنی ازدواج زنجانی‌ها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین میانگین سنی ازدواج در میانه‌ی سنی 20 تا 24 و همین‌طور 25 تا 29 سال است و این در حالی است که میانگین سن ازدواج استان در میانگین 20 تا 24 سال در مقایسه با سطح کشور وضعیت مطلوبی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «سیدموسی متوسلین» با اشاره به جمعیت استان زنجان تصریح کرد: طبق برآورد سرشماری سال 90 و افزایش جمعیتی که در این مدت حاصل شده است، جمعیت استان هم‌اکنون بالغ بر یک میلیون و 28 هزار نفر است که عمده این جمعیت در مناطق شهری ساکن هستند.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و فوت در موعد قانونی، ادامه داد: چون ثبت ولادت و وفات‌ها در استان تقریباً در مهلت قانونی و به روز انجام می‌شود، آمارهای ارایه شده آمارهای دقیقی است که می‎تواند ملاک برنامه‌ریزی مدیران در دستگاه‎های مختلف باشد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به میزان امید به زندگی، یادآور شد: مسوولان وزارت بهداشت اغلب میزان امید به زندگی را اعلام می‌کنند، اما با این وجود میزان امید به زندگی در زنان 74 سال و مردان 72 سال است که افزایش میزان امید به زندگی نشانگر ارتقای شاخص‎های بهداشتی و درمانی در حوزه‎های سلامت است.

این مقام مسوول با اشاره به سن ازدواج، گفت: براساس نتایج بررسی آماری سال 90، سن ازدواج مردان 25 و زنان 22 سال است و چون طی سنوات گذشته به طور دایم شاهد سیر صعودی در میزان میانگین سن ازدواج بودیم، امسال این شاخص اندکی کاهش یافته است.

متوسلین خاطرنشان کرد: با فراهم کردن بسترهای اجتماعی و اقتصادی لازم، میانگین سن ازدواج در جامعه کاهش می‌یابد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: ازدواج ، سن ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.