سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تمدن اسلامی می‌تواند جای تمدن غربی را بگیرد / تمدن غربی دچار انحطاط شده است

رئیس دانشکده معارف اهل بیت اصفهان گفت: تمدن غربی اکنون وارد مرحله انحطاط شده است و اگر تمدن اسلامی اوج بگیرد می‌تواند جای تمدن غربی را بگیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امیر حسین بانکی‌پور در سلسله نشست‌های فرصت تاریخی انقلاب اسلامی (فتا) با اشاره به اینکه در قرآن این لفظ در مورد حضرت ابراهیم به کار رفته است، اظهار کرد: نمی‌دانیم تا چه زمان مسئولیت انقلاب اسلامی را داریم اما می‌دانیم این مسئولیت کوتاه است و از زمان انقلاب تاکنون خدا چنین فرصتی را به انقلاب اسلامی برای حفظ تقویت انقلاب اسلامی داده است.

وی افزود: یک سوم قرن است که از فرصت انقلاب اسلامی و دستاوردهای وطنی و میهنی می‌گذرد اما 1400 سال از انقلاب می‌گذرد و ما باید ببینیم چه کاری برای انقلاب انجام و چه فرصت‌هایی را از دست دادیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه سلسله نشست‌های فرصت تاریخی انقلاب اسلامی به مدت یک سال طول می‌کشد، افزود: مخاطب چنین نشست‌هایی خواص و علاقه‌مندان به این حوزه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید چنین نشست‌هایی زودتر از این برگزار می‌شد، ادامه داد: حوزه نخست این نشست تمدن اسلامی و احیای تمدن اسلامی است.

بانکی‌پور فرد افزود: اکنون ما شاهد انحطاط تمدن غرب هستیم چرا که پس از شکل گیری و اوج گیری به مرحله سقوط رسیده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی زمینه ارائه تمدن اسلامی را دارد و چنان که اوج بگیرد می‌تواند جای تمدن غربی را بگیرد./ج1

برچسب ها: دانشکده ، تمدن ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.