سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاجرت صدها قطعه پرنده مهاجر و آبزي به تالاب مره

مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم تالاب مره را گوهري در ميان كوير دانست و گفت: تالاب ها با تلطيف آب و هوا نقش موثر و مهمي در سلامت انسان دارد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محيط زيست ،مديركل و كارشناسان محيط طبيعي از تالاب مره بازيد كردند. طي اين بازيد صدها قطعه پرنده مهاجر آبزي و كنار آبزي زمستان گذار از جمله پرنده با ارزش تنجه به همراه ساير گونه هاي مهاجر شامل حواصيل خاكستري، اردك سرسبز، انواع كاكايي صورتي و بزرگ و آبچليك پا سرخ مشاهده و ثبت گرديد.  
سيد احمد شفيعي دارابي، كارشناس مسوول محيط طبيعي با اشاره به اينكه تالاب مره يكي از تالابهاي فصلي و مهم منطقه بوده كه در شمال استان قم و در مجاورت جاده جديد الحداث قم – گرمسار و كوه مره قرار گرفته است گفت تالاب مذكور در ضلع شمال شرقي تالاب حوض سلطان قرار داشته و به لحاظ ساختار، شكل گيري، اكوسيستم ها و زيست بوم هاي مربوطه تفاوت بنيادين با تالاب حوض سلطان دارد.  
وي افزود: تالاب مذكور همه ساله در فصل زمستان پذيراي گونه هاي متعددي از پرندگان مهاجر مي باشد.  
در اين بازيد محمودعلي ركني، مدير كل محيط زيست استان قم نيز بر ضرورت از حفاظت از تالاب مره تاكيد كرد و اظهارداشت: تالاب‌ها با تلطيف آب و هوا، تنظيم رطوبت، تقويت ذخاير آب هاي زير زميني، سيل گير بودن، جذب پرندگان مهاجر، جذب حيات وحش و ايجاد ميكرو كليما ارزشمند، نقش‌ بسيار مهمي در سلامت مردم دارند. 
وي بخش اعظمي از وجود ريزدگردها در فضاي شهر قم را خشك شدن تالاب هاي استان قلمداد و بر تامين حق آبه‌هاي تالاب هاي استان تاكيد كرد. وي همچنين از اين تالاب به عنوان گوهري در ميان كوير نام برد./ف
برچسب ها: مهاجرت ، پرنده ، مهاجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.