سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان اردبیل:

1000 نیروی پلیس سفرهای نوروزی را انتظام می‌بخشند

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: بیش از هزار نفر نیروی پلیس در ایام تعطیلات نوروزی به هدایت مسافران و انتظام عمومی می‌‌پردازند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، امیر ابراهیم کریم‌خانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در طرح نوروزی استان اردبیل با به کارگیری هزار نفر نیروی انسانی و استفاده از 265 دستگاه خودرو و دیگر تجهیزات مورد نیاز از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه ارائه خدمات درون شهری و برون‌شهری انجام می‌شود.

وی افزود: پلیس راه و راهور در جاده‌ها و درون شهر 650 نفر را در دو اکیپ مجزا به کار گرفته و 400 نیروی ستادی به مسایل ترافیکی شهر و عبور و مرور راحت نظارت خواهند کرد تا انضباط ترافیکی در خیابان‌های داخل شهر برقرار شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با هدف کنترل مطلوب‌تر 60 دستگاه دوربین کنترل سرعت به کارگیری شده تا کوچکترین تخلف رانندگان ثبت و ضبط شده و با آنها برخورد شود.

وی بیان داشت: همه این طرح‌ها بدون مشارکت مردم امکان تحقق ندارد و پلیس 110 آمادگی دارد به صورت ویژه در تمام شبانه‌روز گزارشات مردم را دریافت کرده و خود مردم در نظم‌بخشی و انسجام کارها یاریگر پلیس باشند.

این مسئول با بیان اینکه در 11 ماه امسال تلفات جاده‌ای و درون شهری با تغییراتی روبرو بوده است، افزود: ما در تصادفات درون‌شهری سال گذشته طی 11 ماه 41 فوتی داشتیم اما امسال تلفات درون شهری ما به 42 نفر رسیده که با یک نفر افزایش و دو درصد رشد روبرو هستیم.

کریم‌خانی بیان داشت: بیشترین تصادفات درون شهری برخورد خودرو با عابران پیاده بوده که پلیس راهور سعی کرده با ارزیابی فراوانی تصادفات، تقاطع‌های خطرناک و نابسامان را اصلاح کند.

وی ادامه داد: در 11 ماه امسال در سطح جاده‌ها از میزان تلفات حدود 20 درصد کاسته شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در سال گذشته طی 11 ماه 187 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های استان اردبیل کشته شده بودند که امسال با تلاش پلیس این رقم به 149 نفر رسید که 20 درصد کاهش را شاهد هستیم.

کریم‌خانی میزان کشته‌های تعطیلات نوروزی سال گذشته را در درون شهر چهار نفر و جاده‌ها را 16 نفر اعلام کرد و افزود: امسال با تدابیری که اندیشیده شده در تلاش هستیم تا کمترین تصادفات و تلفات را شاهد باشیم.

 جریمه کردن توریست در اردبیل به مراتب اصلاح شده است

وی در پاسخ به رفتار متفاوت پلیس در اردبیل با گردشگران نسبت به سایر استان‌ها و ایجاد یک جو نارضایتی بین گردشگران با جریمه کردن‌های سنگین گفت: اذعان داریم که این وضعیت در سال‌های گذشته بر پلیس راهور و پلیس راه حاکم بوده اما ادعا داریم در هشت ماه اخیر این موضوع را با نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی منتفی کردیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان داشت: قبلاً پلیس به دلیل برخی ناآگاهی‌ها هر جا گردشگری را مشاهده می‌کرد که تخلف کوچکی هم کرده اعمال قانون و جریمه می‌کرد ولی به همکاران پلیس اعلام کردیم ارشاد و راهنمایی قبل از اعمال جریمه مد نظر باشد.

وی افزود: در کنار آن باید توجه داشته باشیم که مسیر گردشگری نیر تا گردنه حیران به طول حدود 65 کیلومتر و دیگر محورهای اصلی این استان با دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات کنترل می‌شود که اگر گردشگری خلاف کرده و جریمه شده این دیگر گناه ما نیست که بخواهیم اعمال قانون کنیم.

این مقام انتظامی بیان داشت: در کنار این امر باید خود مسافران و گردشگران نیز توجه داشته باشند تا به مقررات راهنمایی و رانندگی هر جا باشد و هر نقطه‌ای احترام بگذارند تا پلیس نیز با ارشاد بیشتر و تنبیه کمتر بتواند در این مسیر فعالیت خود را انجام دهد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پایان سخنان خود وجود تابلوها را نوعی ارشاد و راهنمایی اعلام کرد و گفت: قبول داشته باشیم که متمردین از قانون زیاد هستند و اقشاری از رانندگان را سراغ داریم که تمرد از قانون و سرپیچی از آن را برای خود افتخار می‌دانند.
برچسب ها: اردبیل ، نوروزی ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.