سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

استان چهارمحال و بختیاری در تولیدات دامی از برنامه پنجم توسعه جلوتر است

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان افزایش تولیدات دامی در این استان بیش از میزان پیش بینی شده، گفت: استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه، از برنامه پنجم توسعه جلوتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

برزو هیبتیان افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا سال 92 میزان تولید گوشت مرغ 17هزارتن پیش بینی شده است كه این میزان اكنون به 23 هزارتن رسیده است .

وی ادامه داد: میزان تولید گوشت قرمز نیز 29 هزارتن و عسل 900 تن پیش بینی شده بود كه تا پایان امسال 35 هزار تن گوشت قرمز و یك هزار تن عسل در استان چهارمحال و بختیاری، تولید شد.

هیبتیان ادامه داد: تولید تخم مرغ در استان چهارمحال و بختیاری، سه هزار تن برنامه ریزی شده بود كه دو هزار و 500 تن تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، در ارتباط با دلایل كاهش تولید تخم مرغ، اظهار داشت: با وجود اینكه هزینه تمام شده برای تولید تخم مرغ در هر كیلو گرم، بیش از 35 هزار ریال است، این تولیدات در بازار 28 هزار ریال برای هر كیلوگرم نرخ گذاری می شود.

وی با بیان اینكه قیمت تخم مرغ مدت هاست بر خلاف دیگر تولیدات افزایشی نداشته و ریسك سرمایه گذاری در این بخش بالاست، بیان داشت: سرمایه گذاران استان چهارمحال و بختیاری تمایلی برای سرمایه گذاری در این بخش و افزایش تولید تخم مرغ ندارند.

هم اكنون، 215 واحد مرغداری گوشتی و سه مرغداری تخمگذار و 365 واحد گاوداری صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.