سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تولید 20 درصد عسل کشور در خوی

فرماندار خوی گفت: شهرستان خوی تولید 20 درصد از عسل کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامحسین عماری در جلسه تخصصی توسعه کشاورزی شهرستان خوی که با فرماندار خوی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، مسئولان و کارشناسان بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی شهرستان خوی در سالن شماره چهار فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: محدودیتی در تخصیص تسهیلات به طرح‌های توسعه کشاورزی در خوی نداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌‌های موجود در این حوزه، تصریح کرد: شهرستان خوی با دارا بودن اراضی مستعد کشاورزی می‌تواند زمینه اجرایی شدن تعداد بیش‌تری از طرح‌های توسعه کشاورزی را فراهم کند.

عماری با اشاره به حمایت دولت در این زمینه، افزود: دولت حمایت‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

فرماندار خوی با بیان اینکه در این راستا شاهد ایجاد اشتغال نیز خواهیم بود، خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی علاوه بر اینکه سبب ایجاد اشتغال می‌شود زمینه توسعه کشاورزی را نیز فراهم می‌کند.

عماری با تاکید بر شناسایی اراضی مستعد کشاورزی در این شهرستان، اعلام کرد: در این راستا باید اراضی مستعد و منابع آبی مورد نیاز این اراضی شناسایی و سپس نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان اقدام شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، افزود: خوی با دارا بودن رتبه نخست تولید تخمه آفتابگردان می‌تواند صادرات این محصول را نیز به خود اختصاص دهد.

عماری خاطرنشان کرد: این شهرستان 20 درصد تولید عسل کشور را عهده‌دار است که با بازاریابی که می‌شود می‌تواند این محصول را به سایر کشورها نیز صادر کند که در این راستا نیازمند توجه بیش‌تر مسئولان ذی‌ربط هستیم./س

برچسب ها: خوی ، عسل ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.