سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور مسئولان فدراسیون؛

نشست خبری اولین گفتمان شطرنج برگزار شد

نشست خبری اواین گفتمان شرنج با حضور مسئولان فدراسیون، قائم مقامی و نایکل شورت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری اواین گفتمان شرنج عصر امروز با حضور مسئولان فدراسیون، قائم مقامی و نایکل شورت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

قرار است رویداد دوجانبه شطرنج با عنوان گفتمان شطرنج از فردا با حضور دو استاد بزرگ ایران و انگلیس به نام‌های احسان قائم‌مقامی و نایکل شورت برگزار شود.

شایان ذکر است نایکل شورت یکی از تحلیل‌گران بزرگ شطرنج و نماینده انگلیس و ولز در کنگره‌های جهانی محسوب می‌شود.

قرار است در این طرح، شطرنجبازان پس از هر حرکت به یک اطاق جداگانه  رفته و احساسات خود را بیان می کنند.

در ابتدای این نشست کامبوزیا رییس فدراسیون شطرنج در مورد وضعیت شطرنج ایران صحبت کرد.

وی افزود: برگزاری چنین رقابتی شاید از لحاظ فنی تاثیر چندانی نداشته باشد اما از لحاظ توسعه و شناخت شطرنج از سطح کشور و در بین جوانان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. ضمن اینکه مسابقه با بزرگان جهان باعث می‌شود بازیکنان ملی آمادگی خود را حفظ کرده و تجربه خوبی را به دست آورند.

سپس نایکل شورت در مورد این طر ح گفت: این ایده جدیدی که به وجود آمده می‌تواند ایده جالبی باشد و این موضوع که شطرنج‌بازان می‌توانند در طول مسابقه در اتاقی جداگانه در خصوص عملکرد خود و احساساتشان آزادانه صحبت کنند موضوع جالب توجهی خواهد بود. چرا که شطرنج ترکیبی از بازی و گفت‌وگو است و با کمال میل حاضرم به این ایده کمک کنم.

احسان قائم مقامی نیز درباره این دیدار افزود: بازیکنان با استفاده از زمان اضافی پیش‌بینی شده و موقعی که نوبت حریفشان است می‌توانند در یک اتاق دیگر و به طور اختصاصی ایده‌ها و احساسات واقعی خود را شرح دهند که در آینده این توضیحات می‌تواند پاسخی باشد بر سوالاتی که در ذهن علاقمندان به شطرنج‌بازی وجود دارد./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.