سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنيه :

ديدار باراک اوباما از منطقه خواسته فلسطينيان را محقق نمي کند

نخست وزیر قانونی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دیدار رئیس جمهور آمریکا از منطقه انتظار ملت فلسطین را برآورده نخواهد کرد و نتایجی به همراه نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اسماعیل هنیه در خطبه های نماز جمعه در نوار غزه گفت :« ما با بررسی دیدارهای گذشته باراک اوباما و اطلاع از نتایج این دیدارها معتقدیم این دیدار خواسته فلسطینیان را محقق نخواهد کرد و روند منازعه با اشغالگران اسرائیلی را در مسیر صحیح خود قرار نخواهد داد ».

هنیه که از رهبران بلندپایه جنبش حماس است افزود برنامه باراک اوباما بر مسائل منطقه ای متمرکز خواهد بود و به مسئله فلسطین با متوقف کردن برنامه آشتی ملی فلسطینیان به هدف آغاز مجدد مذاکرات بیهوده خواهد پرداخت.هنیه خاطر نشان کرد ملت فلسطین نمی تواند بار دیگر به مذاکرات فلسطینی - اسرائیلی راضی شوند.

هنیه تأکید کرد ملت فلسطین باید به حمایت برادران عرب و مسلمان خود امیدوار باشد و امیدی به این دیدارها نداشته باشد و قدرت و پایداری فلسطینیان باید حفظ شود و جلوی توهین به شایستگی های ملت فلسطینی گرفته شود .هنیه تعیین راهبردی فلسطینی - عربی - اسلامی با اتکا به اصول ، مقاومت و تاریخ ملت فلسطین را خواستار شد.

هنیه تصریح کرد باید روند سازش ارزیایی شود و به این نتیجه گیری دست یافت که مذاکرات با اشغالگران تنها از دست رفتن زمان و توهین به کرامت است.هنیه خواستار مقابله با یهودی کردن قدس شد و گفت همزمان با اعلام دیدار باراک اوباما از منطقه حملات جدیدی بر ضد اسیران فلسطینی و مسجد الاقصی اتفاق افتاده است.

هنیه از تشکیلات خودگردان فلسطینی به ریاست محمود عباس خواست در دام دیدار اوباما از منطقه نیفتد و باب آشتی فلسطینیان را نبندد و به وحدت ، حقوق و عزت ملت فلسطینان توجه داشته باشد.بعد از نماز جمعه هزاران نفر از اعضا و طرفداران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در حمایت از مسجد الاقصی و اسیران فلسطینی از مسجد العمری به طرف مقر مجلس قانونگذاری فلسطین در غرب غزه تظاهرات کردند و بر ضد اشغالگران شعار دادند.شماری از رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.



برچسب ها: هنیه ، اوباما ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.