سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:

اسد هرگز کناره گیری نخواهد کرد

روسیه منتظر توضیح از سوی «گروه اقدام» در مورد ارسال اسلحه به سوریه است و وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: رییس جمهور سوریه هرگز کناره گیری نخواهد کرد و مسکو به هیچ عنوان تصمیم ندارد که چنین درخواستی را مطرح کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسی «اوترا» ؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه خواستار توضیح از همکاران «گروه اقدام» در سوریه در این مورد است که مشخصاً چه کسانی برای مخالفان سوری تسلیحات ارسال کرده اند و در عین حال چطور می شود مطابق با بیانیه ژنو درگیری های سوریه را از حالت نظامی خارج کرد.


لاوروف گفت: «ما توضیح می خواهیم، می خواهیم بدانیم منابع ارسال (تسلیحات برای مخالفان سوری) دقیقاً چه کسانی هستند و چطور می شود آنها را پیگیری کرد». 

لاوروف درباره سوریه متحد و نحوه مذاکره برای رسیدن به این هدف و اینکه آیا اسد همچنان می تواند در راس یک سوریه متحد باشد، گفت: «نه من و نه هیچ کس دیگری نمی تواند چنین تصمیمی بگیرد. این تصمیم به عهده مردم سوریه است. موضع ما مخالفت با هر گونه پیش شرط برای شروع مذاکره به منظور پایان یافتن این خشونت ها است زیرا ما فکر می کنیم اولویت نخست حفظ جانها است. اگر گفته شود قبل از هر چیز اسد باید برود، در نتیجه باید گفت اولویت های دیگری مطرح است. باید گفت این اولویت آنها است نه نجات سوریه و مردم سوریه. او قصد رفتن ندارد و ما این را با اطمینان می دانیم و با تماس هایی که با او داریم می دانیم که او بلوف نمی زند».

وی در ادامه بار دیگر تاکید کرد: «تصمیم گیری درباره این که چه کسی می تواند هدایت سوریه را در اختیار داشته باشد، بر عهده ما نیست. این تصمیم گیری به عهده سوری ها است و من خوشحال هستم که تازه ترین رویکرد مخالفان و بیانیه های برخی از افرادی که از مخالفان حمایت می کنند، به این موضوع اشاره دارد که آنها آماده اند با برخی تیم های مذاکره کننده گفت وگو کنند بی آنکه خواستار کناره گیری اسد باشند».

وزیر خارجه روسیه گفت: «به هیچ وجه احتمال اینکه روسیه از اسد بخواهد قدرت را ترک کند، وجود ندارد و ما در بازی تغییر رژیم شرکت نمی کنیم. ما مخالف دخالت در امور داخلی سوریه هستیم. این موضع ما است که نباید برای کسی تعجب آور باشد. این موضعی اصولی است و از جنبه عملی هم باید بدانیم که او قصد رفتن ندارد. اگر ما می خواهیم جان ها را نجات دهیم باید اولویت خود را تغییر دهیم و هر گونه پیش شرطی را کنار بگذاریم. همه گروه هایی که سرگرم جنگیدن هستند باید بنشینند و مذاکره کنند». 


برچسب ها: روسیه ، سوریه ، انتظار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.