سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصن افسران پليس مصر برای استعفای وزیر کشور

تعدادی از افسران پلیس در مصر اعلام کردند امروز با تحصن در برابر ساختمان وزارت کشور خواسته های خود از جمله ضرورت استعفای وزیر کشور و تشکیل باشگاه ویژه پلیس را فریاد می زنند تا از این طریق پیگیر حقوق از دست رفته خود باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه النهار ؛ این تحصن قرار است پس از نماز جمعه امروز در برابر در اصلی وزارت کشور در قاهره آغاز شود و برگزارکنندگان آن هشدار دادند پلیس درخواست هایی دارد که وزیر کشور باید به آنها پاسخ دهد.شب گذشته سرلشکر محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر خبرهای منتشر شده درباره استعفای خود را بی اساس خواند و اعلام کرد همچنان در سمت خود باقیست.

در همین حال منابع مصری تاکید کردند بعید است محمد مرسی رئیس جمهوری کشور وزیر کشور را که دو ماه پیش به قدرت رسید برکنار کند اما رئیس جمهوری در پاسخ به خواسته های پلیس به ویژه افزایش حقوق آنان جدی است.

در خبر دیگری در این زمینه آمده است رئیس جمهوری مصر با بسیاری از خواسته های افسران معترض پلیس از جمله افزایش حقوق آنان موافقت کرده است اما پیشنهاد مسلح شدن نیروهای پلیس در برابر خشونت طلبان را رد کرد.این خبرها در شرایطی منتشر می شود که برخی از فعالان، حوادث و خشونت ها در شهر پورت سعید مصر را بسیار نگران کننده توصیف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری محیط، علاء عبدالفتاح از فعالان مصری درباره حوادث پورت سعید گفت:‌ سرکوب و کشتار معترضان به دست پلیس و نیروهای امنیت مرکزی کشور در پورت سعید بسیار شبیه به کشتار مردم در سوریه است تا جایی که تنها در روز 26 ژانویه گذشته، حدود 40 نفر در پورت سعید کشته شدند .عداد قربانیان خشونت در پورت سعید واقعا آمار تکان دهنده ای است این آمارها با خشونت های داخل شهری چندان سازگار نیست. می توان گفت: این تعداد کشته در بعضی از جنگ ها یا بمباران هوایی شهرها اتفاق می افتد.


برچسب ها: افسر ، استعفا ، مصر ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.