سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/‌گلدبرند شونبرگ:

مشهد ‌عضو ‌جوامع ایمن می‌شود

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن گفت: با پیگیری‌ها و تلاش مستمر مسئولان مشهد می‌تواند به عنوان عضو آینده جوامع ایمن در جهان مطرح شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،‌ گلدبرند شونبرگ در جلسه شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن کلانشهر مشهد در سالن جلسات فرمانداری مشهد اظهار کرد: در بازدید دو روزه از مشهد به این درک رسیدم که مسئولان این شهر جامعه ایمن را درک کردند و حق و مطالبه مردم را می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه حق امنیت و آرامش از کمترین مطالبات شهروندان جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: با پیگیری و به عمل رساندن مطالبات مردم در مورد امنیت و آرامش در جامعه فعالیت‌هایی شکل می‌گیرد که شهروندان به این باور می‌رسند مسئولان برای رسیدن به جامعه ایمن و برقراری آرامش تلاش می‌کنند.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن بیان کرد: متاسفانه هیچکدام از انسان‌ها تا ابد زنده نیستند اما می‌توانیم بسیاری از حوادث منجر به مرگ را پیشگیری کنیم و به اهمیت کارکردی جلوگیری از حوادث منجر به فوت در جامعه دست پیدا کنیم.

شونبرگ با اشاره به ترکیب نظام‌مند دبیرخانه جامعه ایمن در مشهد، عنوان کرد: ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب مسئولان در کلانشهر مشهد نشان‌دهنده اهمیت و ارزشمندی شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق و مناسب کارگروه جامعه ایمن در مشهد در سطح خوبی قرار دارد و می‌تواند الگویی برای شهرهای دیگر نیز باشد؛ همچنین فعالیت‌های خوبی که در مشهد شاهد بوده‌ایم نمونه‌های ارزشمندی است که نشان از موفقیت مسئولان مشهدی در آینده‌ای نزدیک دارد.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن با اشاره به اقدامات مطلوب مسئولان در راستای کودک آزاری و خشونت علیه زنان در جامعه، اظهار کرد:‌ درک بالای مسئولان از اهمیت جامعه ایمن و اقدامات موثر آنها تاثیر به‌سزایی در ارتقا فرهنگ جامعه دارد و می‌تواند سبب موفقیت‌های روزافزون برای کلانشهر مشهد شود.

شونبرگ ادامه داد: رسیدن به جامعه ایمن تنها در یک نقطه نیست بلکه مسیر قرارگرفتن در جامعه ایمن به صورت یک فرآیند دائمی است که باید در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها به آنها توجه خاص و ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به پیشنهاد نام‌گذاری روز جهانی جامعه ایمن، اظهار کرد: پیشنهاد بسیار مطلوبی است و پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهم تا بتوان این روز را ثبت جهانی کنیم.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در امور جامعه ایمن افزود: منتظر فرم‌های تقاضانامه‌ مشهد در آینده هستم تا بتوانیم با بازدید‌های مستمر و پی‌درپی از این شهر، مشهد را به عنوان عضو جوامع ایمن در جهان مطرح کنیم و طرح‌ها و الگوهای استفاده شده در مشهد را به عنوان مثال‌های عینی به جهانیان معرفی کنیم.

شونبرگ خاطرنشان کرد: مشهد با داشتن سالانه 25 میلیون نفر زائر می‌تواند الگوی مناسبی برای شهرهای دیگر باشد و زائران از جامعه‌ای ایمن در مشهد برخوردار باشند، تا بتوانیم رسالت بزرگ فراهم کردن جامعه ایمن را در سطح جهان داشته باشیم/س 


برچسب ها: کارشناس ، سازمان ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.