سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب تحريمهای شدیدتر بر ضد کره شمالی توسط شورای امنيت

شوراي امنيت سازمان ملل تحريمهاي جديدي بر ضد کره شمالي اعمال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه در واکنش به سومین آزمایش هسته ای کره شمالی، به تشدید محدودیت های مالی بر ضد این کشور و برخورد با تلاش های پیونگ یانگ برای انتقال و دریافت محموله های ممنوع که ناقض تحریم های سازمان ملل است، رای مثبت داد.

این قطعنامه که توسط آمریکا تهیه شده بود و حاصل سه هفته مذاکرات بین این کشور و چین پس از آزمایش هسته ای کره شمالی در دوازدهم ماه فوریه بود، به اتفاق آرای پانزده کشور عضو شورای امنیت به تصویب رسید.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که زمانی وزیر خارجه کره جنوبی بود، اعلام کرد این قطعنامه «پیام صریحی برای کره شمالی می فرستد دال بر اینکه جامعه بین المللی، ساخت تسلیحات هسته ای را تحمل نخواهد کرد».

در این قطعنامه، برخی اقلام تجملی همچون قایق های تفریحی، خودروهای مسابقه، خودروهای لوکس و برخی انواع جواهرات که کره شمالی اجازه ندارد وارد کند، مشخص شده است.

هدف از این اقدام، بستن راه گریزی است که پیش از این به کشورها اجازه می داد خودشان تصمیم گیری کنند یک کالای تجملی چیست.

سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «این تحریم ها، سخت گزنده خواهد بود».

صادرات کالاهای لوکس به کره شمالی از سال دو هزار و شش ممنوع بوده است هر چند که دیپلمات ها و تحلیلگران می گویند اجرای تحریم های سازمان ملل، یکدست نبوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.