سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار وزير دفاع فرانسه با نظاميان فرانسوي در مالي

منابع آگاه در وزارت دفاع فرانسه اعلام کردند ژان ايو لودريان وزير دفاع اين کشور پنجشنبه براي ديدار با نيروهاي فرانسوي که در شمال مالي با گروه هاي افراطي مسلح مبارزه مي کنند، وارد اين منطقه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وي قرار است سپس  به شماري از شهرها به ويژه  باماکو وگائو عزيمت کند.اين وزير فرانسوي ابتدا به ارتفاعات کوهستاني ايفوگاس رفت و در اين منطقه با نظاميان فرانسوي گفتگو کرد.

به گفته يک منبع نظامي فرانسه در مالي، او قرار بود حدود ظهر وارد گائو ، يکي از شهرهاي شمال مالي که اوايل عمليات سروال از افراطيون بازپس گرفته شد ، شود.وي خاطر نشان کرد در اين کوهستان هاي شمال شرقي مالي دو نظامي فرانسوي ( از مجموع چهار نظامي فرانسوي که از يازده ژانويه کشته شده اند) جان خود را از دست دادند. 

وزير دفاع فرانسه افزود: من مي خواستم از آنان تجليل کنم و به فرماندهان آنان درود بفرستم . من مي خواستم به آنان بگويم فرانسه از داشتن چنين نظامياني به خود مي بالد و به کيفيت حرفه اي و اقدامات مناسبت عملياتي آنان افتخار مي کند.وي با خاطر نشان کردن اينکه هدف فرانسه بازگرداندن تماميت ارضي مالي به اين کشور است تاکيد کرد: اين ماموريت پايان يافت.وزير دفاع فرانسه افزود: پس از آن است که ما به تدريج خارج خواهيم شد و جاي خود را به ماموريت آفريقايي تحت نظارت سازمان ملل متحد مي دهيم.


                             
برچسب ها: مالی ، فرانسه ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.