سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله کعبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس خبرگان نهادی عالی علمی و معنوی است/دغدغه‌های خبرگان در مسیر دغدغه‌های ملت و نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی عالی علمی و معنوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حسین کعبی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مجلس خبرگان رهبری را نهاد عالی علمی و معنوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: نفس وجود مجلس خبرگان رهبری نماد مردم‌سالاری اسلامی و این مجلس پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب بر پایه ولایت فقیه است.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس خبرگان تجمعی متشکل از 86 عضو خبره، اهل تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی و در واقع مظهر حضور ملت بر پایه مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی است.  
 
وی با بیان اینکه از یک منظر در جمهوری اسلامی مبانی قدرت الهی و ساخت قدرت را مردمی می‌دانیم تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری جلوه این حضور الهی ملت در صحنه ارزشی و سیاسی است و طبعا مجلس خبرگان بر اساس آیین‌نامه داخلی خود هر 6 ماه یکبار جلسه دارد و در اجلاس سیزدهم نیز بحث انتخاب هیات رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها مطرح بود.  
 
آیت‌الله کعبی به حضور رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان میهمان ویژه در سیزدهم اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت:‌محور اصلی بحث درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی و جنگ‌ رسانه‌ای دشمنان اسلام و نظام علیه ملت ایران بود که 5 نفر از اعضای خبرگان حدود 10 دقیقه طرح‌های خود را مطرح کردند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محوریت این اجلاس طرح مباحث فرهنگی، اجتماعی، دغدغه‌های ملت در زمینه اقتصادی، انسجام و وحدت میان مسئولین نظام، تمرکز بر حل مشکلات مردم، بحث انتخابات ریاست جمهوری آینده، تشکیل کمیسیون ویژه برای پیگیری مصوبات خبرگان بود.
 ه و کمیسیون‌ها یک فضای عملياتي است و در فضای علما احترام متقابل بالایی مطرح است و اصلا فضای رقابتی سیاسی وجود ندارد.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براساس آنچه ما پیش‌بینی کرده بودیم که آیت‌الله مهدوی کنی با توجه به جایگاه ارزشمند و ممتاز روحانی‌اش طبعا کاندیدا می‌شود و فکر نمی‌کنیم کسی هم با ایشان رقابت کند و همین اتفاق هم افتاد و آیت‌الله مهدوی کنی مورد وفاق اعضای خبرگان بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کعبی ، علمی ، معنوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.