سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متروی ملارد تشنه تأمین اعتبارات

در صورت تأمین اعتبارات متروی ملارد و بهره برداری از این پروژه شهری رشد و بالندگی این منطقه صنعتی ، بصورت چشمگیری تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، موضوع حمل و نقل یکی از مؤلفه های مهمی است که همواره در برنامه ریزی های شهری جاری وساری بوده و در طول تاریخ سکونت گاه های بشری ، نقش برجسته ای را در بالندگی و رشد تمدن ایفا نموده و امروزه نیز یکی از شاخص های کار آمدی شهری را در سیستم حمل و نقل آن می جویند.
در دنیای مدرن کنونی ، یکی از شبکه های حائز اهمیت حمل ونقل ، در خطوط متروی شهری نمود پیدا می کند و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این سیستم ، تغییرات عمده ای را نیز در گردش تردد و جابجایی ها، ایجاد نموده ونقش تعیین کننده آن در کاهش آلودگی هوا ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش تصادفات جلوگیری از اتلاف وقت ، گسترش فرهنگ نظم شهری و بطور کلی توسعه پایدار شهری بر هیچکس پوشیده نیست و پیامدهای مثبت مترو در کلان شهری همچون تهران ، بیش از گذشته کار آمدی و تأثیر گذاری آن را ملموس نموده است .
در سالهای گذشته که موضوع احداث متروی شهرستان ملارد با تأسی از تأثیرات مثبت متروی پایتخت مطرح شد، عموم ساکنین شهرستان ملارد ،شهریار ، صفا دشت و ... با توجه به رابطه تنگاتنگ این مناطق با کلانشهر تهران و البرز تهران، مشتاقانه در انتظار به ثمر نشستن و بهره برداری از این شبکه ریلی هستند، زیرا علاوه بر اینکه طرح مترو شهرستان مملارد نقطه عطفی در حمل و نقل شهری و بین شهری محسوب می شود ، ظرفیت های سرمایه گذاری و صنعتی این مناطق را نیز بصورت فزاینده ای بالا می برد.
امید است این طرح عظیم شهری که بطور قطع همیاری و هم افزایی نهادها و ارگان های بسیاری را در سطوح کلان و خرد می طلبد با تأمین اعتبارات لازم ، به مرحله بهره برداری برسد که بطور تعیین نقش پر رنگ و اثر گذاری را در بالندگی این منطقه ، در ابعاد گوناگون ، ایفا خواهد نمود./ز
برچسب ها: مترو ، ملارد ، اعتبارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.