سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

بیرجند از شهرهای فرهنگی ایران است

فرماندار بیرجند گفت: شهر بیرجند با داشتن دانشمندان و مفاخر زیاد از شهرهای فرهنگی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بيرجند علی‌اکبر تناکی صبح امروز در جمع مسئولان اجرایی شهرستان بیرجند اظها‌ر کرد: شهرستان بیرجند با دارا بودن دانشمندان و مفاخر زیاد خود یکی از شهرهای فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: برای آگاهی بیشتر مردم از وجود کتابخانه‌ها و مکان آنها صدا و سیما می‌تواند اطلاعیه‌هایی را به مردم ارسال کند.

فرماندار بیرجند از نصب تابلو‌های کتابخانه‌ها در معابر عمومی شهر خبر داد و تصریح کرد: تابلوهایی مانند مساجد در شهر بیرجند برای آگاهی از مکان کتابخانه‌ها در سطح شهر تعبیه می‌شود.

تناکی از تامین پکیچ برای کتابخانه خدیجه کبری در شش‌ماه آینده خبر داد و یادآور شد: یکی از کتابخانه غدیر بیرجند به شهدای عبادی تغییر نام می‌یابد.

وی متذکر شد: باید فرهنگ‌سازی بیشتری شود تا خیران که کتاب‌های زیادی در خانه‌هایشان نگه‌داری می‌کنند آنها را برای استفاده عموم به کتابخانه‌ها تحویل دهند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه انجمن کتابخانه‌ها کار سخت‌افزاری کتابخوانی را انجام می‌دهد، اذعان داشت: کمیته کتابخانه‌ها کار نرم‌افزاری کتابخوانی را عهده‌دار است.

تناکی اضافه کرد: در آغاز هر ترم در دانشگاه‌ها اطلاعات جامعی از شهرستان و کتابخانه‌های آن به صورت پوستر در اختیار دانشجویان که بیشتر آنها از شهرهای دیگر هستند‌ قرار بگیرد تا به سادگی از مکان کتابخانه‌ها در سطح شهر آگاه شوند./ع

برچسب ها: بیرجند ، شهر ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.