سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

مجلس خبرگان تضمین‌کننده تداوم ولایت فقیه است/ هيچ التهابي در فضاي انتخابات پذيرفتني نيست

سيزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري شب گذشته با حضور آيت‌الله دري نجف آبادي و معاون اول قوه قضاييه در گفتگوي ويژه خبري بررسي شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، برگزاری سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت‌الاسلام رئیسی و آیت‌الله دری نجف‌آبادی مورد بررسی قرار گرفت.  
 
آيت‌الله دری نجف‌آبادی در ابتدا در پاسخ به سوال مجری برنامه که از وی پرسید اهم موضوعات مطرح شده در اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری چیست، اظهارداشت:‌ هر 6 ماه یکبار طبق آئین‌نامه رسمی مجلس خبرگان رهبری تمام فقها و شخصیت‌های برجسته‌ای که توسط ملت شریف ایران انتخاب شده‌اند در تهران تشکیل جلسه می‌دهند.  
 
وی با اشاره به اینکه این اجلاس طی 2 روز در 4 جلسه رسمی برگزار مي‌شود افزود: هر جلسه نزدیک به 4 ساعت به طول می‌انجامد و در پایان بعد از ملاقات با مقام معظم رهبری به زیارت حضرت امام خمینی(ره) خواهند پرداخت.  
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگان ملت که نزدیک به 80 نفر هستند در تهران و یا قم تشکیل جلسه می‌دهند، اظهار داشت: به طور متعارف 16 نفر در این جلسات سخنرانی و در حدود 10 الی 20 نفر به تذکر می‌پردازند.  
 
آيت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در اجلاس خبرگان رهبری یک مبادله وسیع اطلاعات با دید جامع صورت می‌گیرد، گفت: رئیس و نایب رئیس مجلس خبرگان ضمن دیدار با مقام معظم رهبری به ارائه گزارشی از عملکرد اجلاس خواهند پرداخت.  
 
وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری شبیه به یک معجزه است، افزود: ما دخالت رسمی در مسائل اجرایی کشور نداریم ولی موارد ضروری را با شخصیت‌های سیاسی اجرایی و فرهنگی کشور منتقل می‌کنیم.  
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان تضمین‌کننده تداوم ولایت فقیه است که نمونه تاریخی آن در خرداد 68 در انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جامعه اسلامی در تاریخ ثبت شد.  
 
آيت‌الله دري نجف آبادي بل بيان اينكه مسئوليت اصلي مجلس خبرنگان رهبري تداوم خط ولايت و رهبري است اظهار داشت: مركز خبرگان رهبري تضمين كننده تداوم ولايت فقيه است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرنگان رهبري گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي خبرنگان رهبري ره توشه هاي لازم را براي ملت، خبرنگان و علما ارائه مي‌كند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چه نهادي مسئوليت حمايت بيشتر از خبرنگان امروز و تخصصي كشور را بر عهده دارد خاطر نشان ساخت: در هر كشور و جامعه اي دو نوع سرمايه انساني و طبيعي وجود دارد بنابر اين بايد گفت سرمايه اصلي هر ملتي سرمايه انساني است به طوريكه سرمايه انساني، سرمايه طبيعي را حفظ مي كند و موجبات رشد و گسترش آن را فراهم مي‌كند.

آيت‌الله دري نجف آبادي در ادامه با اشاره به تاكيد اعضاي مجلس خبرنگان در بيانيه ي پاياني در استفاده هر چه بيشتر ظرفيت دانشمندان و سرمايه هاي انساني كشور  به منظور پيشرفت همه جانبه افزود: سرمايه انساني نظام همان نيروهاي كيفي، كارآمد، مدير و مدبر است كه مي توان نمونه بارز آن را در پيشرفت چشم گير فناوري هسته اي مشاهده كرد .
وي خاطر نشان ساخت: بايد از اين سرمايه ها حمايت و حراست شود تا جامعه بتواند بيش از پيش از وجود آنان در بخش هاي گوناگون استفاده كند.

آيت‌الله دري نجفت آبادي با اشاره به اينكه بايد جهت گيري و زاويه فكر و انديشه سرمايه انساني باشد افزود:  سه نوع سرمايه انساني در جامعه وجود دارد كه گروه اول سرمايه انساني است كه در حد متعارف جامعه بكار و فعاليت مي‌پردازند ولي برد علمي، فناوري و كار آفريني ندارند.

عضو هيئت رئيسه خبرنگان رهبري با بيان اينكه گروه اول جزو گروه مرجعي كشور به حساب نمي‌آيند اظهار داشت: گروه دوم علما و بزرگان كشور و درنهايت گروه سوم افراد فني و متخصصين و مديران لايق هستند.

وي با اشاره به اينكه مديران كار آمد قدرت كارآفريني دارد اضافه كرد: سرمايه انساني به سرمايه علمي،‌ فني و مهارتي بر مي‌گردد بنابر اين در جامعه بايد به سراغ سرمايه‌هاي عظيم انساني برويم كه هر كدام گنج بزرگي است كه شايد در دنيا كم نظير باشد.

وي گفت: شهيد شهرياري در بعد علمي، فني و تخصصي و همچنين در بعد گره گشايي در مسائل هسته‌اي كشور سرمايه بزرگي براي ملت شريف كشور محسوب مي‌شد.
 
***دستگاه‌هاي حفاظتي و امنيتي بايد از شخصيت‌هاي ممتاز كشور حمايت كند

 
وي با اشاره به اينكه ما براي اسارت از نيروهاي ارزشمندي همچون مطهري‌ها، رجائي‌ها،‌ شهرياري‌ها  برنامه ريزي كنيم، تصريح كرد: دستگاه‌هاي حفاظتي و امنيتي بايد چتر حمايت خود را از شخصيت‌هاي ممتاز كشور باز كند.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر حمايت نخبگان و شخصيت‌هاي حمايت جامعه افزود: در راستاي حمايت از شخصيت‌هاي ممتاز كشور صدا وسيما مي‌تواند بستري مناسب براي فرهنگ سازي باشد.
 
** اقتصاد مقاومتي  ما را در برابر تهاجم دشمن آماده مي‌كند
 
آيت‌الله دري نجف آبادي درپاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه مردم در مقابل تحريم‌ها ايستاده‌اند و اقتصاد مقاومتي را در پيش گرفته‌اند بنابر اين  براي تداوم اين موضوع درجامعه كنوني چه بايد كرد گفت: اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند ما را در برابر تهاجم دشمن آماده مي‌كنند به طوريكه  اين اقتصاد قدرت مقاومت و توانايي‌ها را افزايش مي دهد و در نهايت فتنه هاي دشمن را خنثي مي‌كند.

وي افزود: در اقتصاد مقاومتي از يك سو به فرصت ها و چالش ها و از سوي ديگر به تهديد ها و فرصت ها توجه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه  ما در اقتصاد مقاومتي خودمان را مي‌سازيم و از ظرفيت‌ها و توانايي‌هايمان استفاده مي‌كنيم اضافه كرد: در اقتصاد مقاومتي  از همه ظرفيت‌ها و توانايي‌ها و امكانات داخلي حداكثر استفاده را مي‌كنيم به طوريكه تهديدات دشمن را به فرصت‌هاي جديدي تبديل مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه  اقتصاد ما بايد به اقتصاد قدرتمند تبديل شود گفت: در اين صورت مي‌توانيم همه نقشه‌هاي دشمن را خنثي و نقش بر آب كنيم و در نهايت تحريم‌ها را دور بزنيم و تبديل به فرصت كنيم.
 
** اقتصاد مقاومتي تحريم‌ها را مي‌تواند دور بزند

 
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري با بيان اينكه با اقتصاد مقاومتي مي توان تحريم‌ها را دور زد و باطل كرد اظهار داشت: ما بايد با مصرف گرائي بيجا و تجمل گرائي غلط صد درصد مبارزه كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدابراهيم رئيسي" عضو هيئت رئيسه مجلس خبرنگان رهبري در ادامه اين گفتگوي زنده تلويزيوني در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني بر اينكه چگونه مي‌شود قانون و اخلاق  مداري را در آينده كشور و جامعه نهادينه كرد گفت: همه اجزاي كشور از مجلس خبرگان رهبري ، مجلس شوراي اسلامي، نهاد رياست جمهوري ،‌شوراي اسلامي شهر و غيره مبتني بر راي مردم است.
 
وي با اشاره به اينكه كشور ما در طول 34 سال پيروزي انقلاب اسلامي جلوه مردم سالاري است افزود:  در كشور ما به طور متوسط در هر سال يك انتخابات برگزار مي‌شود رئيسي با اشاره به اينكه كشور ما  كشور انتخابات است گفت: انتخابات به معناي تكليف مداري است.

معاون اول قوه قضائيه افزود: همه مردم بايد بدانند كه به چه كساني راي مي‌دهند و چه كساني خود را عرضه مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه به وظيفه و تكليف خود عمل كند پيروز ميدان خواهند بود افزود:  اگر مبنا تكليف مداري باشد رعايت اخلاق انتخاباتي چه براي كانديداها و چه براي طرفداران يك اصل خواهد بود و به هيچ عنوان نبايد از جانب كسي  نقص شود.
 
**هيچ التهابي در صف‌هاي انتخاباتي پذيرفتني است
 
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه انتخابات بايد در فضاي سالم برگزار شود گفت:  هيچ گونه التهابي در فضاي انتخابات پذيرفته نيست.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي با اشاره به پرهيز از تفرقه و اختلاف در دوران انتخابات اضافه كرد: رعايت اخلاق انتخاباتي و قانون مداري از  اصول اوليه است كه بايد همه كانديداها و هواداران بايد پايبند به آن باشند به طوريكه كه به هيچ عنوان نبايد به كسي اجازه داد كه اين مبنا و اصول را نبايد دچار نقص در جامعه كند.

** ساز وكار انتخابات براي مردم اطمينان بخش است
 
وي با تاكيد بر اينكه ساز و كار انتخابات در كشور ما بر اساس قانون اساسي براي مردم  اطمينان داشته است، اضافه كرد:  به كار بردن اصطلاحاتي كه دشمن شاد باشد به نوعي نشان دهنده دغدغه در ساز وكار انتخابات است.

عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري با اشاره به اينكه خود حضور مردم در انتخابات بهترين نشانه براي  اطمينان در انتخابات است اظهار داشت: ناظران و مجريان انتخابات نقش بسيار مهمي در اين قضيه دارند.

وي با اشاره به اينكه ساز و كار انتخابات را قانون مشخص مي‌كند افزود:  ابهامات قانون قديم در قانون جديدي كه از سوي مجلس شوراي اسلامي  به تثبيت رسيد رفع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي  با اشاره به اينكه مردم ما با يك حضور بسيار با معنايي در انتخابات رياست جمهوري خواهند داشت  گفت: انشاءالله به حول قوه الهي مردم با شكوه هر چه تمام تر در انتخابات رياست جمهوري سال 92 شركت خواهند كرد و اين امر نشان دهنده  اعتماد و اطمينان مردم به مسئولين نظام است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه  تاثير نقش آفريني كشورمان براي برقراري صلح در منطقه چيست افزود: بعد از جنگ جهاني دوم و بعد از فرو پاشي اتحاد  شوروي نظام سلطه يعني مثلث شوم ،‌آمريكا ،‌انگليس و صهيونيست اسلام ناب محمدي را  در مقابل خود مي‌ديدند و آن را با منافع استكباري خود در تضاد مي‌دانستند.

عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري با اشاره به اينكه دشمن به عنوان ايجاد  اختلاف در جهان اسلام است خاطر نشان كرد: دشمن به دنبال نهادينه كردن ظلم در جوامع بشري است.

** حفظ وحدت استراتژي مهمي در جهان اسلام است
 

رئيسي با اشاره به اينكه وحدت امروزه به استراتژي مهم و قابل توجهي در جهان اسلام تبديل شده است، تصريح كرد:  كسي نبايد به خود اجازه وحدت شكني بدهد.

معاون اول قوه قضائيه  بيان كرد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مسئله حفظ رهبر يك استراتژي بسيار مهم در جهان اسلام است  و كسي نبايد به خود اجازه وحدت شكني بدهد. 

وي با بيان اينكه وحدت در جهان اسلام مي‌تواند بسياري از توطئه‌هاي دشمن را خنثي كند افزود: با ابتكار به خداوند متعال و اعتماد به نفع مي‌توان در عرصه‌هاي مختلف به جلو پيش رفت.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه  ما نسبت به جنايت هايي كه امروزه نسبت به  مردمان ميان مار و پاكستان صورت مي گيرد نگرانيم گفت: آنها فقط به جرم اينكه نماز مي‌خوانند و نمي‌خواهند زير بار استكبار جهاني  و نظام سلطه بروند متهم شدند.
 
وي با اشاره به اينكه آواره شدن  و قتل و عام مسلمانان ميان مار براي دنياي مدعي حقوق بشر  باعث نگراني است افزود:  اين ظلم باعث نگ است كه مردماني در ميان مار فقط به جرم اين كه دل به اسلام بسته اند و دلشان در گرو دين و ارزش‌هاي اسلامي است بايد از خانه و كاشانه خود سر گردان شوند.
 
***وحدت در جهان اسلام توطئه‌هاي دشمن را خنثي مي‌كند
 
معاون اول قوه قضائيه در پايان گفتگوي ويژه خبري خاطرنشان كرد:  مسلمانان در جهان هويتشان به بركت انقلاب اسلامي  باز يافتند بنابر اين وحدت در جهان اسلام مي‌تواند بسياري از توطئه‌هاي دشمنان را خنثي سازد.

انتهاي پيام/
 
 

برچسب ها: مجلس ، خبرگان ، دری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.