سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد؛

تخصیص 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی کردن 1890 طرح تعاونی

مدیر کل تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون، گفت: تخصیص 12 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرایی کردن 1890 طرح تعاونی در کارگروه اصلی صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.

البرز محمدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه مطابق جزء 2 بند 5 ماده واحده بودجه 91 مبنی بر تخصیص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان اقتصادی شاغل در بخش غیردولتی، اظهار داشت: تعاونگران می توانند از این تسهیلات ریالی در جهت اجرایی کردن طرح های اقتصادی خود بهره ببرند.
وی ادامه داد: با فراهم شدن امکان اجرایی کردن طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی با اتکاء به منابع مالی صندوق توسعه ملی، تعاونگران متقاضی دارای اهلیت می توانند به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در حوزه صنعت و معدن و بخش آب و کشاورزی طرح های اقتصادی خود را اجرایی کنند.
مدیر کل تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از مجموع تعاونیهای ثبت شده در کشور تقریباَ نیمی از تعاونی ها را تعاونیهای تولیدی در گرایش های صنعت و معدن، عمران و تعاونیهای تازه ظهورکرده تأمین نیاز تولیدکنندگان شکل می دهند.
وی با انقاد از رویکرد تقابلی برخی مدیران میانی در حمایت از بنگاه های تعاونی، خاطرنشان کرد: در جهت اجرایی کردن بالغ بر 1890 طرح صنعتی و معدنی به رغم رویکرد تقابلی کارگروه مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خوشبختانه تعامل نهایی انجام و بسترهای لازم برای اجرایی کردن این طرح ها فراهم شده است.
وی افزود: در کارگروه اصلی صندوق توسعه ملی هم که به این منظور تشکیل شده بود موضوع اجرایی کردن 1890 طرح برخوردار از توجیه اقتصای، فنی و مالی با پیش بینی 12 هزار میلیارد ریال مطرح شد که بعد از بررسی ها مستمر و نهایتاً این مهم در کارگروه صندوق توسعه ملی به متولی گری بانک توسعه تعاون به تصویب رسید.
محمدی بانک توسعه تعاون را نزدیک ترین مرجع پولی و مالی به تعاونگران معرفی و تأکید کرد: با اخذ مصوبات کارگروه های تصمیم گیر در این حوزه، کارگروه ویژه بانک توسعه تعاون هم تشکیل،  سازو کارها را ببین و اقدامات لازم را مهیای اجرای طرح ها  کرد.
وی پیش بینی کرد: در صورت مدیریت هدفمند بر فرآیند اجرای طرح ها و داریت در جذب منابع، قادر خواهیم بود 50 تا 60 درصد تسهیلات 12 هزار میلیارد ریالی تخصیص یافته برای اجرای 1890 طرح را از طریق بانک توسعه تعاون جذب کنیم.
وی تحقق پروژه مزبور و مشارکت جمیع تعاونگران در اجرایی کردن تمهیدات توسعه ای اقتصاد ایران را پیش مقدمه تغییر رویکرد متولیان سیاستگذار و اجرایی کشور نسبت به تعاون تلقی و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات سرمایه در گردش، استفاده از کمک های مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل و فعال سازی اتحادیه های تخصصی گل و گیاه و فعالیت های ارتباطی "IT" از دیگر اقداماتی است که در حمایت تعاونی های تولیدی در دستورکار است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تعاون ، البرزمحمدی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.