سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کاهش قیمت خودرو در بازار موقتی است

طی چند روز گذشته قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی، به کمتر از نرخ رسمی رسیده اما به گفته نمایندگان خودروساز این روند کاهشی موقتی است چراکه قیمت تمام شده خودرو رو به افزایش است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، تاکیدات صورت گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروهای داخلی در جلسه یکشنبه آینده شورای رقابت موجب شده تا قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش یابد.

در این شرایط مصرف‌کنندگان نیز از خرید خودرو خودداری کرده و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

مير خواني با بیان اینکه در آستانه سال نو بسیاری از مردم با وجود نیاز به خودرو، خرید خود را به پس از کاهش قیمت‌ها موکول کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با شرایط ایجاد شده در روزهای اخیر گردش نقدینگی در سیستم مالی خودروسازان متوقف شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ با توقف خرید خودرو از سوی مردم و کاهش ورود نقدینگی به سیستم مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز متوقف شده است. با ادامه یافتن این وضعیت تیراژ تولید قطعات کاهش یافته و به دنبال آن با کمتر شدن میزان تولید خودرو باز هم شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.

وی افزود: این در حالی است که تصور شکل گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروها کاملا نادرست بوده و قیمت‌ها به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت زیرا قرار نیست خودروسازان محصولاتشان را با ضرر و زیان بفروشند.

بر اساس این گزارش میرخوانی رشتی رییس انجمن خودروسازان نیز تاکید کرد:رکود ایجاد شده در بازار به ضرر مردم است چراکه این کاهش قیمت در بازار موقتی است و ادامه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به طور قطع ، قیمت تمام شده خودرو با توجه به افزایش مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های تجهیز محصول به استاندارد یورو4 و ایربگ در سال آینده افزایش خواهد یافت.

میرخوانی تصریح کرد: اگر در این شرایط ، وعده های داده شده به این بخش همچون ارز مبادله ای و تسهیلات حمایتی  اجرایی نشود زیان خودروسازان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و بدهی آنها به قطعه سازان پرداخت نمی شود و این صنعت از حرکت باز می ماند/س


برچسب ها: کاهش ، قیمت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.