سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فمینیسم: زنان گربه و پرنده یا در بهترین حالت گاو مانده اند!!!

نگاهی گذرا به تفکرات اندیشمندان غربی به زنان گویای این مسئله است که دعوای فمینیسم بیش از نمایشی برای سرپوش نهادن به افکار مادی ایشان نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بساط آن چیزی که امروز به عنوان آزادی زن در دنیا و از سوی فرهنگ منحط غربی پهن شده بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهند. یکی از نشانه های مرد سالاری غربی ها همین است که زن را برای مرد می خواهند، لذا می گویند زن آرایش کند تا مرد لذت ببرد! این مرد سالاری است و نه آزادی زن. حاکمان جامعه غربی با همه چیز کنار می آیند جز با چند موضوع، یکی از آنها و شاید مهمترینش حفظ این حالت حفاظ منضبط میان دو جنس زن و مرد است؛ یعنی خویشتنداری در مقابل چیزی که به آن آزادی جنسی گفته میشود در مقابل این به شدت سر سخت اند هر کار دیگری بکنند مهم نیست؛

از نظر آنها کسی مرتجع است که روی این مسأله تأکید بکند . بنابراین زن را به عنوان وسیله ی التذاذ مردان معرفی کرده اند و اسمش را آزادی زن گذاشتند، در حالی که به واقع آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن است . اروپایی ها چنین هستند آنها می گویند هر چه را که ما فهمیده ایم دنیا باید از ما تقلید کند. مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها می خواهند زن به سبک اروپایی را در جامعه رواج بدهند که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عمومی و ملعبه قرار دادن مسائل جنسی بین جنس . می خواهند این مسائل را به وسیله ی زنان رواج بدهند هر جا با این هدف گیری غربی ها مخالفت شود فریادشان بلند میشود !

 غرب با شعار تغییر وضعیت زنان به روی صحنه آمد

در اینکه وضعیت باید تغییر کند شکی نیست؛ اما آیا برای از میان بردن بی عدالتی های اجتماعی مربوط به زنان تنها و تنها همان راه های پیشنهادی از سوی فمینیست ها وجود دارد ؟ اگر ما صورت مسأله را اشتباه فهمیده باشیم بی شک راه حل نیز به شکلی اشتباه از کار در خواهد آمد ؟ مشاهده ی زنان غربی که دیگر با هیچ یک از این موانع رو به رو نیستند نشان میدهد که باز هم شادتر و خوشبخت تر و خرسند تر از ما نیستند.

توجه به اندیشه های تنی چند از متفکران غربی در مورد زنان خالی از لطف نیست.

فردریش نیچه میگوید: زن قادر به دوستی نیست زنان گربه و پرنده یا در بهترین حالت گاو مانده اند .وقتی نزد زن میروی شلاق را فراموش نکن .

روسو: زن برای آن ساخته شده که تسلیم مرد باشد و بی عدالتی های او را تحمل کند.

فروید: زن پایین تر از مرد است بد بختی و بی چارگی زن زمانی تسکین می یابد که پسری به دنیا آورد .

ارتور شوپنهاور: زن حیوانی است با گیسوان بلند و افکار کوتاه.

توماس فالر: زن باید سه بار خانه اش را ترک کند 1. غسل تعمید؛ 2. ازدواج  و 3. آرمیدن در گور .

برچسب ها: فمنیسم ، غرب ، اندیشه ، وبگردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش عکس هم میگذاشتید