سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

Notepad را تبدیل به منشی خود کنید +دستورالعمل

اگر قصد داريد يک سيستم ثبت وقايع يا حتي يک دفترچه يادداشت روزانه با ذکر زمان داشته باشيد، Notepad مي‌تواند بسيار کارآمد باشد؛ به شرطي که از برخي از رازهاي آن با خبر باشيد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

تفاوت يک کاربر حرفه‌اي رايانه با کاربران معمولي، دانستن جزئيات و ترفندهايي است که مي‌تواند او را در انجام کارهايش جلو بيندازد. در واقع علوم مرتبط با رايانه به قدري وسعت و شاخه‌هاي مختلف دارد که هيچ کس در تمامي رشته‌هاي آن سررشته ندارد اما کافي است در يک زمينه و تنها همان زمينه به مهارت کافي دست يابيد تا به يک کاربر حرفه‌اي تبديل شويد.

خوب است بدانيد بسياري از ابزارهاي معمولي و دم دستي توانايي‌هايي دارند که مي‌توانند بسيار کار راه‌انداز باشند اما از آن‌جا که گمان نمي‌کنيم که راه‌حل‌ها در ابزارهاي ساده گنجانده شده باشد، هيچ‌گاه از آن‌ها استفاده نمي‌کنيم و بنابراين از آن‌ها بي‌اطلاع هستيم.

این موضوع زمانی قابل توجه می شود که در کارهای مهمی مانند نوشتـن پروژه پايان‌نامـه‌، مجبـور باشید اطلاعاتـي را در يک فايل متنـي ذخيره کنـید؛ در حالي که درج دقيق زمان از اهميت خاصي برخوردار است.

در آن زمان مجبور می شوید با افزودن کلاس‌هاي مختلف به برنامه، شرايط درج زمان را در برنامه ايجاد کنید، در حالي که اگر آن زمان مي‌دانستید خود فايل متني ساده .txt اين توانايي را دارد، کار بسيار ساده‌تر انجام مي‌شد.

اگر قصد داريد يک سيستم ثبت وقايع يا حتي يک دفترچه يادداشت روزانه با ذکر زمان داشته باشيد، Notepad مي‌تواند بسيار کارآمد باشد؛ به شرطي که از برخي از رازهاي آن با خبر باشيد.

به عنوان نمونه در سيستم‌هاي ثبت وقايع، Notepad مي‌تواند زمان درج هر رشته متني را در پس متن وارد شده ذخيره کند، بي‌آنکه شما هيچ نقشي در آن داشته باشيد. براي اين کار کافي است عبارت .LOG را در اولين خط از فايل متني خود ذخيره کنيد.

حال برنامه Notepad را ببنديد و دوباره فايل را باز کنيد. عبارتي در انتهاي متن اضافه کنيد و برنامه را ببنديد. با باز کردن مجدد فايل در مي‌يابيد زمان ذخيره متن قبلي در انتهاي رشته‌اي که آخرين بار به فايل اضافه کرده‌ايد، در انتهاي فايل افزوده شده است.

اين قابليت ساده مي‌تواند کارآيي‌هاي بسياري در برنامه‌نويسي‌ها و سيستم ثبت وقايع برنامه‌ها داشته باشد.

البته اين تنها رازي نيست که در Notepad پنهان شده است. با کمي تحقيق درباره برنامه‌هاي دم دستي و کوچک، مي‌توانيد نمونه‌هاي زيادي از اين نوع ترفند‌ها را يافته و به يک کاربر حرفه‌اي تبديل شويد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.