سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار سفیر کویت با حدادعادل مطرح شد

درخواست افزایش ارتباطات فقهی و اسلامی میان مراکز فرهنگی و تحقیقاتی ایران و کویت

«مجدی احمد ابراهیم الظفیری» سفیر کویت در تهران عصر امروز با غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛  «مجدی احمد ابراهیم الظفیری» سفیر کویت در تهران عصر امروز (چهارشنبه) با غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

حدادعادل در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کویت همواره به عنوان دو کشور مسلمان دارای روابطی با ثبات و مبتنی بر مودت داشته‌اند و ارتباطات میان دو ملت از یک ریشه تاریخی و دینی عمیق برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات پارلمانی فیمابین، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید با کمک مجالس دو کشور از آنها بهره گرفت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه در خاتمه با اشاره به تلاش‌های پژوهشگران کشور مالی در حوزه‌های علوم دینی و فقهی، خاطرنشان کرد: در مراکز علمی و فقهی پژوهش‌های ارزشمندی در زمینه علوم اسلامی از جمله جمع‌آوری دایرة‌المعارف فقهی انجام گرفته که می‌تواند در جهت تبادل آراء و افکار میان محققین دو کشور بسیار مفید و ارزشمند باشد.

در ادامه این دیدار «مجدی احمد ابراهیم الظفیری» سفیر کویت در تهران با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور، گفت: فرصت‌های مناسبی در سطوح مختلف میان کویت و ایران وجود دارد که بایستی از آنها برای نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت استفاده کرد.

وی در پایان با ارائه نسخه‌ای از دایرة‌المعارف فقهی تألیف شده در کویت به حدادعادل خواستار افزایش ارتباطات فقهی و اسلامی میان مراکز فرهنگی و تحقیقاتی دو کشور شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حدادعادل ، سفیر ، کویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.